Gå til innhold

Hvilket HK til A64?

Anbefalte innlegg

Alternativene:

Abit KV8-MAX3

Asus K8V Deluxe

FIC K8-800T

Gigabyte K8VNXP

MSI K8 NEO FIS2R

Soltek

Vurderer å oppgradere til A64 for tiden, men hvilket HK er å anbefale? Har lest litt blanda om Asus sitt kort, bl a drepte det noen av Snekkern`s komponenter.

Alle kortene virker egentlig greie, lavest i pris er jo FIC, Soltek og Gigabyte, de to sistnevnte i litt "strippa" versjoner.

Er ute etter evt brukererfaringer og om noen kort er bedre enn andre. Hvor mye utstyr som evt følger med ser jeg sjøl, det er også en smakssak.

Er det egentlig hipp som happ hvilket kort jeg velger, når jeg ser bort fra antall porter, S-ATA, RAID, etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp , via kortene ser ut til å vere raske kort , men ingenting om du skal klokke, venter selv på et nForce 3 150 nå skall bruke det til 250 kommer ut.

Når det gjelder mitt ( Asus K8V) så er det nok en feil i kortet da dette er stabilt så lenge jeg ikke aktiverer SATA på det, men kobler jeg den til så ryker et eller annet samtidig som jeg får beskjed om at masinen er overvoltet og alle avlesninger i bios som har med strøm og viter går til null, slår jeg av sata er alt normalt

Lenke til kommentar

MSI kortet fungerer kjempe bra og er ganske stabil på frekvenser rundt 2250 mhz.

Problemer:

MSI kortet starter ikke med twinmos twister (det tror jeg ingen andre gjør heller).

Det takler ikke Audigy 1 og det er veldig vanskelig å få det til å funke (men mulig).

Er veldig fornøyd med mitt eksemplar så langt (2,5 måneder).

Lenke til kommentar

hvis du skal overklokke så et et kort med nforce 3 shuttle an50 er bra valg på grunn agp lock blandt annet.

hvis du ikke skal overklokke så et kort med via kt 800 på grunn via yter bedre pga 800Mhz HT nf3 150 har kunne 600mhz ht

Lenke til kommentar

Gikk nok litt hardt ut mot Asus kortet ja...

Da er det som jeg frykta, samme hvilket jeg velger. Abit kortet har jo fått litt fancy kjøleleløsninger og etc, men har det egentlig noe for seg når du nesten ikke kan klokke?

Noen som har prøvd WiFi løsningen til Asus kortet?

Lenke til kommentar
...

Abit kortet har jo fått litt fancy kjøleleløsninger og etc, men har det egentlig noe for seg når du nesten ikke kan klokke?

...

Nei det er ikke nødvendig, det vil bare føre til unødvendig mye støy. Normal luftgjennomstrømning i kabinettet vil være mer enn tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
...

Abit kortet har jo fått litt fancy kjøleleløsninger og etc, men har det egentlig noe for seg når du nesten ikke kan klokke?

...

Nei det er ikke nødvendig, det vil bare føre til unødvendig mye støy. Normal luftgjennomstrømning i kabinettet vil være mer enn tilfredsstillende.

Litt dårlig formulert av meg, men kjøleløsninga er vel et resultat av ekstra/kraftigere kondensatorer for å gi nok/stabil strøm til hovedkortet. Gjør dette kortet mer stabilt i forhold andre kort var det jeg mente å spørre om...

Overklokker du så er kanskje er fordel, men merkes noe på stabilitet ved vanlig bruk. Sjøl tror jeg ikke det, men ikke godt å si bestandig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...