Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor får jeg billigst mulig mail/web domene?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på mitt eget domene, og en mail adresse som jeg kan beholde lenge, jeg bruker i dag online.no og synes 89.- pr mnd for mail adresse er for dyrt. ADSL er ikke tilgjengelig der jeg bor så det er utelukket, og jeg vil også ha mail som er uavhengig av linjeleverandør, da det er for mye pes med å endre mail adresse hos alle stedene der denne er oppgitt.

Vet det er en del NETaddicts her så jeg hadde håpet å søke gjennom hele markedet selv.

Minste krav:

Long term MailAdresse billig (gratis?)

Helst:

webplass

eget domene

(FTP)

Takker for gode svar. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jobber som freelance webdesigner og jeg har hostet over 30 domener på xmac.no. Kan ikke si meg noe annet enn superfornøyd. De oppgraderer hele tiden tilbudet sitt og er absolutt rimelige på pris.

For domener anbefaler jeg domenshop.no. Kjøp ditt eget domene der, ta det med til hvilken som helst leverandør av webhotell.

/Kristoffer

Lenke til kommentar

Vil forresten ikke anbefale Servetheworld. Har vært "nødt" til å benytte dem for en del kunder av firmaet jeg jobber i og det har vært bare trøbbel med dem fra ende til annen. De oppgraderer/forandrer oppsett uten å si ifra, de har lange nedetider uten noen forklaring, de svarer ikke på support-mail, mail går ned og opp som jojoer, de klarer ikke å integrere SpamAssasin-støtte selv om jeg personlig mange ganger har forklart dem hvordan, og mye mye mer. Rett og slett bunn-udugelige folk.

Lenke til kommentar
Vil forresten ikke anbefale Servetheworld. Har vært "nødt" til å benytte dem for en del kunder av firmaet jeg jobber i og det har vært bare trøbbel med dem fra ende til annen. De oppgraderer/forandrer oppsett uten å si ifra, de har lange nedetider uten noen forklaring, de svarer ikke på support-mail, mail går ned og opp som jojoer, de klarer ikke å integrere SpamAssasin-støtte selv om jeg personlig mange ganger har forklart dem hvordan, og mye mye mer. Rett og slett bunn-udugelige folk.

Da har du vært uheldig med din opplevelse, i motsetning til 100-vis av andre brukere her på forumet. Blir som at en bruker har opplevd misnøye med en webbutikk, mens de aller fleste roser dem opp i skyene.

Kundeservicen er upåklagelig, og har problemer med å tro din forklaring angående akkurat dette. Bedre k-service skal en lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Da vil jeg påstå du er den som har vært heldig, evt. at de "100-vis av andre brukere her på forumet" stiller veldig lave krav til sin ISP. Servetheworld leverer en -dårlig- tjeneste og bedriver -dårlig- kundebehandling.

Din erfaring vs min. Enkelt og greit. Jeg er meget fornøyd, du er det ikke.

Lenke til kommentar

dei fornadra oppsette uten og si i fra, men eller ingeting eg kan sette fingerene på.

Lenke til kommentar
ok, kanskje en smule off-topic men hvilken typer domen kan en "vanlig" person registere?

biz, org etc. .Com og .info vet eg eg har lovt

Du kan ikke ha .us, .no, .mil, .edu osv.

.us: Du må være amerikansk statsborger

.no: Du må være et norskt firma, registrerrt i brønnøysund

.mil: Du må være det amerikanske forsvaret

.edu: Du må være en amerikansk skole/undervisningsinstitusjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...