Nautica Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar Har faktisk selv en test på gang med en landrover discovery 3 med v6 som er ganske tett i egr-systemet, før jeg demonterer alt dette skal jeg kjøre endel mil med tilsetning for og se om det løser opp karbonet som forespeilet. Detter er produktene jeg tester ut. Lindemann Fuel System Cleaner Diesel Lindemann Diesel Boost 2 Lenke til kommentar
kåre b Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar Herregud, så mye tull og vas er det lenge siden jeg har lest habla mølleberg.. Jeg gidder ikke bruke så mye mer energi på dette enn å konkludere med at du må jobbe for en av firmaene du nevner.. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Disse tilsetningene er jo ikke akkurat billige så med tanke på en eventuell drivstoffbesparelse så må man jo regne på om det i det hele tatt lønner seg, kan fort koste mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni (endret) Kjøpte en 0.5 liter Alron for kr 199. Det skal sies at bilen har gått problemfritt uten tilsetninger, bortsett fra ett år det ble brukt Forte dieseltilsetning i forbindelse med eu-kontroll. Her er hva reklamen sier: 1. Motvirker sot- og koksdannelse i innsprøytningspumpe, forgasser, ventiler, gløderør, tennplugg, munnstykke og forbrenningskammer 2. Forhindrer voksutfelling 3. Forebygger kondens 4. Til bruk året rundt 5. Motvirker isdannelse 6. Smører og forebygger korrosjon 7. Alron Dieseltilsetning kan brukes i alle typer forbrenningsmotorer, både diesel og bensin. 8. Høy konsentrasjon, 0,5 liter rekker til 300 liter drivstoff 9. Inneholder ingen biocider eller naftaløsninger som er skadelige for miljøet og er følgelig ikke brannfarlig 10. Svenskprodusert produkt med 30 år på markedet & Miljø- og kvalitetsserti sert produksjon iht. ISO 14001 og 9001 Endret 7. juni av Svein M 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni Alron fungerer bra på vinteren om man har kondensproblemer i hvert fall, det har jeg erfart. Vet også at mange lastebilsjåfører bruker det året rundt Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni (endret) I følge abstraktet her i alle fall, så ser QMI ut til å gjøre like mye skade som gavn: Quote 13. ABSTRACT (Maximum 200 words) Three types of QMI after-market additives were evaluated to determine their effects on the properties of military products. The additives were (1) a fuel additive, (2) an engine oil additive, and (3) a gear oil additive. The major adverse effects observed were that the QMI engine oil additive reduced the viscosity of Military engine oil, and reduced the Flash Point. Low temperature properties of the engine oil were slightly improved. The QMI gear oil additive produced the following adverse effects: decreased the Flash Point of the gear oil and increased low temperature viscosity and foaming characteristics. The QMI fuel additive was blended in JP-8 with the following adverse effects: reduced Cetane Number, and reduced water separation tendencies. Fuel lubricity was improved for ground vehicle applications, and a slight improvement (<2%) in fuel economy was measured with the additive in JP-8. PM and NOx exhaust emissions from a diesel engine were unchanged with the QMI fuel additive present. Finally, with the QMI fuel additive present, diesel engine piston deposits were increased in the Caterpillar (Cat) 1K/1N test. Og under "EXECUTIVE SUMMARY": Quote The QMI additives were (1) a fuel additive, (2) an engine oil additive, and (3) a gear oil additive. Each of the QMI additives produced unacceptable side effects. The QMI fuel additive reduced cetane number and the water separation capability of the fuel. There was an increase in diesel engine piston deposits in the Caterpillar 1K/1N test. The fuel additive did provide a slight (<2%) improvement in fuel economy and improved fuel lubricity properties for ground vehicle applications. https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA463121.pdf Endret 7. juni av Gjest MKII Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni (endret) Enkelte bensinstasjoner har en dyrere premium diesel med mer tilsetninger. Det vil være enklere og tryggere på den måten at en ikke blander sammen noe. For å unngå kondens og vann i diesel så er det best å oftest mulig ha full tank. Endret 7. juni av Svein M Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni (endret) Etter å ha byttet dieseldyser på bilen min to ganger, ønsker jeg å forebygge fremtidige problemer. Fyller derfor konsekvent den dyreste dieselen på stasjoner som tilbyr dette. Er Shell eller Esso best? Kan de blandes, eller bør jeg være lojal til en bestemt kjede for å unngå flere feil? Endret 7. juni av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni (endret) Mannen med ljåen skrev (20 minutter siden): Etter å ha byttet dieseldyser på bilen min to ganger, ønsker jeg å forebygge fremtidige problemer. Fyller derfor konsekvent den dyreste dieselen på stasjoner som tilbyr dette. Er Shell eller Esso best? Kan de blandes, eller bør jeg være lojal til en bestemt kjede for å unngå flere feil? Mest trolig går det fint å blande. Og tilsetningene er trolig bare større dose av det som er i vanlig diesel. Men i teorien kan det være en risiko for at effekt av tilsetningene blir redusert om en blander. Jeg har ikke noe kjennskap til disse stoffene. Endret 7. juni av Svein M Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni Jordbær er godt. Pizza er godt. Men det er ikke så godt sammen. Det er derfor jeg lurer på effekten av å blande Esso og Shell i en bil som tydeligvis har sårbare dieseldyser. Men om begge bruker samme tilsetningsstoffer har det ingenting å bety om man blander. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni Svein M skrev (8 timer siden): Kjøpte en 0.5 liter Alron for kr 199. Det skal sies at bilen har gått problemfritt uten tilsetninger, bortsett fra ett år det ble brukt Forte dieseltilsetning i forbindelse med eu-kontroll. Her er hva reklamen sier: 1. Motvirker sot- og koksdannelse i innsprøytningspumpe, forgasser, ventiler, gløderør, tennplugg, munnstykke og forbrenningskammer 2. Forhindrer voksutfelling 3. Forebygger kondens 4. Til bruk året rundt 5. Motvirker isdannelse 6. Smører og forebygger korrosjon 7. Alron Dieseltilsetning kan brukes i alle typer forbrenningsmotorer, både diesel og bensin. 8. Høy konsentrasjon, 0,5 liter rekker til 300 liter drivstoff 9. Inneholder ingen biocider eller naftaløsninger som er skadelige for miljøet og er følgelig ikke brannfarlig 10. Svenskprodusert produkt med 30 år på markedet & Miljø- og kvalitetsserti sert produksjon iht. ISO 14001 og 9001 Halv dieseltank iblandet en halv flaske lampeolje funker fett før avgass på PKK man heller på en halvflaske lampeolje og kjører en liten stund så kjører man til PKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå