Spillredaksjonen Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Xbox planlegger «det største tekniske hoppet noensinne» med sin neste konsoll Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Ohh større enn snes til PlayStation? Til nå føler jeg det var det største spranget, men også hoppet fra gta2 til fra 3 var insane på ps2. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Jeg tviler, med mindre konsollen også vil ha den høyeste prisen noensinne med stor margin. Prisen per transistor går som kjent ikke nedover lenger. Den største forskjellen vil nok ligge i RT og A.I hardware for AI oppskalering og frame generation. Kanskje også for andre ting, kanskje nyvinninger innen A.I akseleriering vil være det store tekniske hoppet. Brute force er ihvertfall ikke en farbar vei. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Det å ikke bruke AI mer effektivt i neste generasjon tror jeg også er rimelig usannsynlig. Er neppe så mye annet som kan gi mindre kostnader og høyere ytelse, så det hadde overrasket meg stort om det uteble. RT synes jeg har vært mye hype og raster-grafikk har holdt grei stand over de siste årene og en har også utviklet teknikkene for lys, skygge og refleksjoner uavhengig av RT, selv om RT vinner mer og mer innpass. I begynnelse handlet det mer om små forbedringer, men etter hvert som tiden har gått er det mer trukket inn i motorene som en mer integrert del. For min del betyr ikke RT så mye, men tror nok heller ikke det forsvinner heller med det første. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. februar Del Skrevet 17. februar Når det gjelder RT og opplevelsen av forbedringene og fordelene det gir er helt klart individuelt som det meste annet. Implementasjonen av RT, fallback løsningen (rastereringen) og spillet i seg selv har også mye å si på hvor stor forbedring RT gir, men jeg vil påstå at godt implementert GI RT, RT refleksjoner med høy kvalitet og PT er store og viktige skritt fremover for realisme i grafikken. Etter jeg har sett og fått prøvd skikkelig RT i spill syns jeg begrensningene til rasterering er irriterende, som f.eks klare cut-off point i SSR og ting som popper ut og inn av refleksjonene, cubemaps i butikkvinduer som viser et statisk bilde av omgivelsene når man befinner seg i en travel gate, lys i et rom som ikke påvirker et annet rom/omgivelse eller ting som er kraftig belyst uten av det er en lyskilde som tilsier det. Noe av dette kan ha blitt forbedret uten RT hvis utvikleren hadde gjort en bedre jobb eller andre prioriteringer, men langt ifra alt. Det er litt som at aliasing ikke var et problem for meg før AA var en mulighet. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar Nå snakker vi sikkert megatarreflops 😄 Lenke til kommentar
raab Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar Hva har det å si når spillene er middelmådige? XSX har vært et mageplask av dimensjoner. Kan like godt ha en PC og PS5 uten å gå glipp av noe, og i tillegg ha Sonys langt bedre exclusives. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå