Larsensmekk Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Heisann. Jeg kjørte bilen hjem nå (ca 2-3 mil, 35 min). Bilen ble varm, men hadde litt vanskelig for å blåse kaldt i kupèen, sikkert bare en innstilling(?). Men, når jeg kommer hjem ryker det veldig fra radioteren. Lukter ikke brent, men mere som om den har smelta snø (snør veldig mye her nå). Når jeg åpner panseret går ikke kjølevifta, og så vidt jeg har lagt merke til har den heller aldri skrudd seg på siden jeg kjøpte den. Noen innspill til hva det kan være? Kjørt med AC på hele veien, og motor er ganske varm, du kjenner varmen godt. Men den har tilsynelatende ikke overoppheta. Ikke fått noen lamper opp i displayet. Skal lese ut feilkoder seinere. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Sjekk om det er nok kjølevæske. At vifta ikke går er ganske naturlig når det er så kaldt ute, diesel motorer generer ikke så mye varme på tomgang kontra bensin. Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar freedomseeker skrev (6 minutter siden): Sjekk om det er nok kjølevæske. At vifta ikke går er ganske naturlig når det er så kaldt ute, diesel motorer generer ikke så mye varme på tomgang kontra bensin. 523i med N53B25 er en bensiner da. Kan lese ut temperaturen i det lille displayet på E60 E60 Motortemp guide youtube Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Klimaanlegget blåser kun varm, og ikke kald luft? Ang vifta på radiatoren så kan det godt hende at frostvæska ikke var varm nok til at det var nødvendig, ofte så må frostvæska opp til 100c-110c før den skrur seg på. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Larsensmekk skrev (3 timer siden): Skal lese ut feilkoder seinere. Hvis det var min bil, så ville jeg gjort følgende: Arkiver/lagre alle eksisterende feilkoder i en eksport-fil (lite sannsynlig at man får behov for de, men greit å ta vare på for sikkerhets skyld) Slett alle feilkoder fra modulene i bilen Få opp kjølevæske-temp i displayet som forklart i videoen @Magnus Rydningen linket til Kjør en tur og observer temperaturen Les av feilkoder på nytt etter kjøreturen, da vil man bare få opp "ferske" aktive feilkoder og ikke gamle historiske, noe som gjør det enklere å feilsøke. 1 Lenke til kommentar
Larsensmekk Skrevet 15. februar Forfatter Del Skrevet 15. februar Hollabaloo skrev (2 timer siden): Hvis det var min bil, så ville jeg gjort følgende: Arkiver/lagre alle eksisterende feilkoder i en eksport-fil (lite sannsynlig at man får behov for de, men greit å ta vare på for sikkerhets skyld) Slett alle feilkoder fra modulene i bilen Få opp kjølevæske-temp i displayet som forklart i videoen @Magnus Rydningen linket til Kjør en tur og observer temperaturen Les av feilkoder på nytt etter kjøreturen, da vil man bare få opp "ferske" aktive feilkoder og ikke gamle historiske, noe som gjør det enklere å feilsøke. Will do, takk for alle svar:) Angående klimaanlegg. Fant ut av det, bare å se bort ifra den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå