Gå til innhold

Kan man finne ut om PSU er gåen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror ikke det. men ingenting fungerer.

har noen noen ideer? Fungere ikke tingene sammen?

Er det feil ram? (telebutikkens pc133 ram)

Er det feil på hovedkort? Det skal pipe uten ram.. det gjør det ikke...

HJELP!!!! Burde jeg prøvd og skifte hovedkort til feks. MSI eller ABIT?

AOPEN 300w Kabinett

Geforce2TI Gainward 500 XP

ELK Papst Vifte for 1900 XP prosessor

AMD Athlon XP 1600+

HJELP!!!!!!

[ Denne Melding var redigert av: Energizer på 2002-03-10 13:25 ]

Lenke til kommentar

For aa teste om et ATX powersupply fungerer kobler du f0rst av ATX kontakten som gaar ned paa hovedkortet ditt (..fra powersupplyet). Ta ogsaa ut drevkontakter som gaar til harddisker osv.. For aa 'tjuvstarte' powersupplyet (altsaa startet et ATX powersupply uten at det er tilkoblet hovedkortet) maa du lage kontakt mellom gr0nn og en av de svarte lederne paa ATX kontakten. En ledningsstump passer fint til oppgaven. Du vet kanskje at ATX kontakten har en haug med ledere, men det er bare èn gr0nn! Saa dette blir ikke vanskelig. OG det er samme hvilken svart leder til kobler mot.

Har du koblet riktig SKAL powersupplyet naa starte. Plukker du fram multimeteret og maaler litt spenninger. GUL paa en drevkontakt er +12V, R0D er +5V og begge de svarte er minus. Du vet sikkert hvordan du bruker et multimeter, saa det gidder jeg ikke forklare :wink:

Lenke til kommentar

Tresprit, hehm. Enkleste? F0rst maa man bestille, vente noen dager, betale dyre dommer for noe driit :wink: dra hjem og teste. Konklusjon: det tar tid, blir dyrt, men passer fint for folk som har NULL erfaring innen omraadet. PS! Man maa uansett maale med multimeter for aa teste spenningen. Har ikke lest om psu testern fra microplex, men aner meg at den bare tester om psu'en starter..

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-03-10 15:04 ]

Lenke til kommentar

Fungerer ikke SDRAM sammen med XP prosessor?

Kortet støtter AMD (alle typer)

og støtter SDRAM samt DDRram. Kan det være at ved bruk av andre prosessorer, klarer kortet SDRAM men med XP er det kun DDR? Trenger svar! I såfall vil jeg bytte til enten ABIT eller MSI kort... med bare DDR ram

Tusen takk til alle som gidder og svare! Kjekt at det finnes en plass der alle kan diskutere!

Er asus et dritt kort, for og si det rett ut?

Er kortet stillet inn på 200 mhz bus, etter som jeg ikke vet dette.. må det da stilles til 266? Har 266mhz fbs på CPU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...