Gå til innhold

xp2500 låst, mulig å klokke?

huztla

Anbefalte innlegg

heisann! Skal hente meg en XP2500 prosessor idag og lurer på hvis den er låst, finnes det muligheter å klokke den alikevel? Er det sånn å forstå at de har låst multiplieren og at du fortsatt kan stille FSB? Hva er så default mulitiplier på?

Håper jeg kan få hjelp med dette.

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HAr foressten en volcano 12 vifte, den er vel bra til å overklokke med ?? Noen som har erfaringer med denne, også når det gjelder støy ?

kraftig nok i masse vis.

Men støyer som et uvær @ full guffe...

Ellers kjøler den godt som bare det, og du trenger forsåvidt ikke kjøre den på mer en halv styrke for å få en helt fin kjøling. Kommer jo litt an på andre faktorer også da.

Lenke til kommentar
Takker, er det noen som har forsøkt å klokke en låst XP2500 her med FSB, og visst det er tilfelle, hvor høyt har dere klart å komme ??

Jeg klarer 11x200=2,2GHz (XP3200+) med middels dårlig kjøling (TT Vulkano7) og 1,7V. Tempen ligger på max 55'C load i et dårlig ventilert kabinett.

Men akkurat nå har jeg byttet til en dårligere PSU, (trengte den gode en annen plass) så nå klarer jeg kun 10x200 = 2,0GHz (XP2800+) stabilt. Det hele kommer av alt for lav 3,3V fra PSU'en. (ligger på 2,7-2,8V nå)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg kjører 211*11 stabilt .......med maks temp på 51-52 med en gladitech vifte eller hvorden det skrives......og pc2700 minne (256mb) 2-2-2-6

vcore på 1,75 , klarer ikke mere med høyere volt få bare høyere temp...

irirterer meg litt at multiplyer er låst . men bør vel være fornøyd med 2314

men med økt ram og to vifte til i kassa hjelper det nok litt ......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...