kai_frode Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har en gammel Soligor 2X converter liggende, som jeg har benyttet på min gamle Canon T70. Er det mulig å bruke denne på Canon 300D (skjønner at autofokus og sånn ikke vil virke). Finnes det ev. noen overganger eller noe? Lenke til kommentar
thomeven Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har en gammel Soligor 2X converter liggende, som jeg har benyttet på min gamle Canon T70. Er det mulig å bruke denne på Canon 300D (skjønner at autofokus og sånn ikke vil virke). Finnes det ev. noen overganger eller noe? Jeg kjøpte en Soligor 2X TC for Canon fatning, og prøvde denne på min EOS 300D med Tamron 90mm f/2.8. Jeg synes at resultatet (etter en relativ begrenset test) var så dårlig at den leverte jeg tilbake (og nå venter jeg på en Tamron 2X TC for å prøve denne). Jeg testet Soligoren ved å skyte to bilder (kamera på tripod), ett med TC og ett uten (selvfølgelig). Deretter tok jeg bildet som var tatt uten TC og blåste opp dette i Photoshop med 200% og sammenlignet med bildet som var tatt med TC. Det var da jeg bestemte meg for å levere Soligoren tilbake til butikken (fikk en tilgodelapp - derfor prøver jeg meg på Tamron TC 2.x...). Bildene var "nesten" like bra på detaljene (bildet blåst opp i Photoshop var litt dårligere). Så Soligor TC funket, men resultatet var dårlig.. thomas Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 For å svare på spørsmålet: Nei. FD objektiver og telekonvertere passer ikke på 300D. Bare EF (og EF-S) objektiver og konvertere passer. Tror ikke det finnes noen overgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå