ProGamerM8 Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Jeg skulle starte opp bilen og har fått opp flere varsellamper. Motorlampen, styrevarsel og servoen funker ikke, abs og esp, samt varsel på bremsene hvor den begynner å blinke og pipe. Jeg var i prosessen av å montere en ledbar dagen før men hadde ikke koblet til det elektriske enda. Noen som har noen tips til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Vet ikke, men har reima røket? Den driver jo diverse dynamo, servopumpe osv. Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 11. februar Forfatter Del Skrevet 11. februar R Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden): Vet ikke, men har reima røket? Den driver jo diverse dynamo, servopumpe osv. Reima var like hel og spinner når bilen er i gang Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Mål spenning på batteriet ditt. 1 Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 11. februar Forfatter Del Skrevet 11. februar Gavekort skrev (9 minutter siden): Mål spenning på batteriet ditt. Satt batteriet på lading for rundt en time siden. Den visste 13.05V nå, da jeg startet bilen var det varsel på batteri som forsvant når dem startet og varsel på glødingen som blinket. Den var på 12.7V etter start Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar (endret) 13V når motoren ikke går er helt innafor. 12.7 er alt for lavt hvis motoren går. Da bør det være ca. 14-14.4V, som er ladespenningen. Endret 11. februar av Nedward Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 11. februar Forfatter Del Skrevet 11. februar Nedward skrev (3 minutter siden): 13V når motoren ikke går er helt innafor. 12.7 er alt for lavt hvis motoren går. Da bør det være ca. 14-14.4V, som er ladespenningen. Var 12.7 etter jeg stengte motoren. Lenke til kommentar
SnusBoks Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar De lampene der er standard i alle vag produkter. Du burde være mye mer beskymret om de IKKE lyste. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Anbefaler og begynne med en diagnose, går bilen i nødmodus ? Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 11. februar Forfatter Del Skrevet 11. februar Nautica skrev (55 minutter siden): Anbefaler og begynne med en diagnose, går bilen i nødmodus ? Glødelampen og bremselyset blinker når jeg nå prøvde å gjøre litt bortover veien. Hadde motorkraft og bremser, men ingen servo. Er på en øy så diagnose er foreløpig litt vanskelig IMG_8213.mov Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Krypespenning/lekkasjestrøm i multiplugg eller kabelbunt kan være en mulig årsak, men håpløst å si før man har feilsøkt. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Håpløst å si sikkert hva dette er uten å kjøre diagnostikk, kan være noe så enkelt som sikringer. Servoen er vel elektronisk og ikke hydraulisk på disse. Man får kjøpt vagcom på aliexpress til 200kr med frakt, er piratvare men så lenge det blir brukt privat så har det ikke så stor betydning. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar (endret) Er det også ABS-lampe samt rattvinkel-lampe som lyser ? Da kan det være litt forskjellig galt foreksempel rattsensor, esp-sensor, abs, etc. fikk omtrent de samme varsel samt nødmodus på en ford connect diesel, der var det EGR-ventilen som hadde satt seg. Men som sagt man må nesten disgnosere, du kan lete på youtube om det er noen som har opplevd noe tilsvarende, eller du kan jo alltids prøve å resette serviclampen. Endret 19. februar av Nautica Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar Bør nok lese ut feilkoder 😉 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå