magnar24 Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Hei, eg ser eg gjor ein feil og så det ikkje før i dag.. kjøpte eit 65 tommer neo qled samsung tv i går og måtte ha den i buden til den 20 februar.. Men satt den på høykant og fant ut i dag at den ikkje kunne stå på høykant.. so satt den ned i dag so den står som normalt foran bod døra i steden nå.. kan det ha ødelagt tv ? Det er under 24 timer.. å nesten 24 timer.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Det er vel helst i drift de ikke bør stå på høykant. Tror ikke det skal ha noe å si for oppbevaring. 4 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar magnar24 skrev (41 minutter siden): Hei, eg ser eg gjor ein feil og så det ikkje før i dag.. kjøpte eit 65 tommer neo qled samsung tv i går og måtte ha den i buden til den 20 februar.. Men satt den på høykant og fant ut i dag at den ikkje kunne stå på høykant.. so satt den ned i dag so den står som normalt foran bod døra i steden nå.. kan det ha ødelagt tv ? Det er under 24 timer.. å nesten 24 timer.. Kanskje det samme som kjorleskapene? La det staa rolig, i den rette stillingen, i noen timer, saa kan du skru det paa. Hadde du skrudd det paa med en gang, saa kanskje..........................? Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Karltorbj skrev (6 minutter siden): Kanskje det samme som kjorleskapene? La det staa rolig, i den rette stillingen, i noen timer, saa kan du skru det paa. Hadde du skrudd det paa med en gang, saa kanskje..........................? Ikke så mye olje i en tv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Sansynligvis er det pga. termisk design den ikke bør stå på høykant. Det blir en del varme i skjermer og ofte har de passiv kjøling som er avhengig av konveksjon (?). Varm luft stiger opp og kjølig luft trekkes inn i bunnen. Med TV-en på høykant vil topp og bunn komme ut på sidene og konveksjonen funker ikke. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Det kan også ha med at du får "svai" i skjermen om den står på skrått opp mot ein vegg eller ligg flatt utan støtte midt på. Men er TVen i originalembalasjen så toler den mykje når den ligg i formstøpt isopor. 2 Lenke til kommentar
magnar24 Skrevet 10. februar Forfatter Del Skrevet 10. februar Den er i originalemballasje og uåpnet Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Så lenge skjermen får stå i ro tror jeg nok dette skal gå helt fint. Som allerede nevnt er det mer skummelt om den fraktes sånn eller kobles til strøm og brukes sånn. Dette har mest med vektfordeling og stressavlastning inne i skjermen og måten skjermen håndterer varme på. Hvis du er superbekymret for dette så flytter du bare TVen til plass der den kan stå med bunnen ned i esken til du skal bruke den. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar https://www.samsung.com/no/tv-accessories/auto-rotating-wall-mount-vg-arab43wmtxc/#specs Samsung selger et feste for å montere TVn vertikalt så det skal ikke ha noe å si at TV var lagret vertikalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå