Gå til innhold

Sliter med å finne jobb/arbeidsgiver.

Gjest b0204...c8d

Anbefalte innlegg

Gjest b0204...c8d

Er i en litt kinkig situasjon.

Tidligere har jeg hatt jobber hvor jeg virkelig føler jeg får brukt mitt potensiale.

Ene jobben var rett å slett arbeidsoppgaver som ga en bro mellom investor og gründere.  Gründere leide meg for å komme med ideer til hva de kan gjøre, basert på hva de selv liker. Oftest hadde de greit med penger selv, men ikke nok og trengte da litt ekstra annet enn å bare si " Jeg har lyst å lage en app " til investorene.

Jobb nr 2 var veileder/rådgiver for ny oppstartede selskap. Mye mindre arbeid med tanke på at her hadde folk egne ideer når de kom til meg, mens jeg hjalp de med mer administrative oppgaver og bare hvordan de skal få selskapet sitt til å gå, her fulgte jeg også opp selskapene over tid. Her startet jeg mitt eget selskap da jeg ikke fikk jobb hos verken banker eller andre aktører, jeg prøvde gang på gang hos innovasjon Norge, men siden jeg ikke har utdanning på papir var veien kort hver gang.

Du tenker kanskje " hvorfor gjør du ikke dette selv og får suksess slik?"  Vel svaret er relativt enkelt.. Jeg liker at hodet mitt har ideene og vet hva som må til for å lykkes, men jeg har overhodet ingen motivasjon for å faktisk gjøre arbeidet selv.

Så fikk jeg barn, og er i småbarnsfasen, å fokusere på egen bedrift ble vanskelig og ikke noe som egnet seg når jeg og samboer skulle flytte og mer til.. Jeg gikk tilbake til en mindre stressende hverdag hvor jeg kan styre hverdagen min selv i et regnskapsbyrå som også tilbyr rådgivning til start-ups.  Dog ikke i nærheten av lik skala jeg er vant med..men igjen..En grei endring siden jeg ville ha mer tid med familien.

nå er jeg etter noen år på "benken" lei.

Har altfor mange ideer som ikke kommer seg ut noe sted, og kjenner at hvis jeg ikke kommer tilbake og ut der igjen.. Så vil det renne over.

Innovasjon Norge er letteste utvei, men har sjelden en ledig stilling. Og jeg regner fortsatt med at jeg vil havne nederst i bunken uten utdanning i boks.
Banker har for lite retning mot det jeg ønsker å gjøre, og man ender opp som en selger i 90% av tiden man er på jobb.

Noen kloke hoder der ute som har en ide om stillinger som kan passe meg basert på det lille du får ut av meg som person over her? Hvor man får bruk for kreativiteten sin, problemløsninger, idemyldring osv osv.

Anonymous poster hash: b0204...c8d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarer ikke på tråden da jeg ikke har peiling, men ser jo ut som utdannelsen er det som hindrer deg? Hva med å ta det du trenger? Greit nok, det tar kanskje 4 år (?) men om 4 år har en da papirene, istedenfor at om 4 år så har en ikke papirer.

Småbarn og utdanning er hardt, men kan gå.

Lenke til kommentar

Ettersom kapital for oppstarter nå har tørket helt ut og neppe bedrer seg før renta evt kommer seg godt ned igjen - er en trygg og enkel jobb det beste du kan gjøre i øyeblikket, om det så er kjedelig. Det finnes flere innovasjonsmiljøer i norge, men å komme inn der uten relevant utdannelse og erfaring er nok bortimot umulig selv i gode tider. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...