Gå til innhold

Brukte ikke win98 på noen uker - gamle Morpheus virker!!

Anbefalte innlegg

Dette er helt sykt. Jeg er en av mange som er utrolig misfornøyd med at Morpheus ikke virker lenger. Nye Morpheus Preview Edition er et mye mye dårligere program. Mindre enn en av ti filer lar seg laste ned, ingen resume, osv.

Ikke minst er det et helt annet program, såpass forskjellig at begge to ligger inne i Windows XP-partisjonen hos meg - den nye avinstallerte ikke den gamle.

Idag bootet jeg inn i Windows 98 for første gang på ca en måned. For moro skyld fyrte jeg opp gamle Morpheus, og DET VIRKER!!

Dette er veldig alvorlig for det beviser at Kazaa-nettverket faktisk har sent ut virus-lignende kode gjennom nettverket som har forandret folks registry eller noe slik at Morpheus ikke virker. Det er **** meg drit kvalmt!

På den annen side, det skulle bety at en reinstallering av OS, eller kanskje til og med System Restore burde få tilbake Morpheus i god, gammel form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tillegg.

haavardfp skriver, sitat: "Dette er veldig alvorlig for det beviser at Kazaa-nettverket faktisk har sent ut virus-lignende kode gjennom nettverket som har forandret folks registry eller noe slik at Morpheus ikke virker. Det er **** meg drit kvalmt!"

Den tolkningen stemmer ikke med hva som har skjedd. Grunnen til at Morpheus sluttet å virke var at de selv stengte den ned. Det viste seg at sponsorene hadde lagt til programkode (angivelig uten at Morpheus-folka visste det) og at dette ble viet oppmerksomhet på diverse årvåkne nettsteder som syssler med å ha et falkeblikk på denslags.

De dreit på draget, som det heter på godt norsk.

Lenke til kommentar

Vel, kan noen forklare meg hvorfor Morpheus virker på min windows 98 partisjon? Bare fordi jeg ikke har bootet inn eller koblet meg på internett derfra på et par-tre uker. Merkelig ikke sant?

Det er mange meget gode grunner til ikke å bruke Kazaa. En haug med spyware, for eksempel.

Jeg er fornøyd, jeg, har fått tilbake gode gamle Morpheus, med alle brukerne Kazaa har tilgang til, uten Cydoor og alt det der. Det er ganske spooky at "noen" har gjort ett eller annet med windows XP-versjonen som gjør at den ikke virker. Det viser at P2P ikke er helt uproblematisk mht sikkerhet.

Lenke til kommentar

Quote:

haavardfp skrev (2002-03-10 12:48):

Dette er helt sykt. Jeg er en av mange som er utrolig misfornøyd med at Morpheus ikke virker lenger. Nye Morpheus Preview Edition er et mye mye dårligere program. Mindre enn en av ti filer lar seg laste ned, ingen resume, osv.

Ikke minst er det et helt annet program, såpass forskjellig at begge to ligger inne i Windows XP-partisjonen hos meg - den nye avinstallerte ikke den gamle.

På den annen side, det skulle bety at en reinstallering av OS, eller kanskje til og med System Restore burde få tilbake Morpheus i god, gammel form.

Ja den gammle versjonen av Morpheus var bedre, men den nye kan bli absolutt bedre, med tanke på at den er "nyutviklet". En stidligt funksjon med den nye Morpheus var at man kan lage en LAN-server der man kan share file via LAN, så kan man bestemme hastigheten for uploads oxo, i steden for vanlig Win-share, som seff tar all hastigheten på LAN linja de.

Lenke til kommentar

Den "nye" morpheus er en ren kopi av open-source gnutella-klienten Gnucleus. Like greit å bruke originalen fra http://www.gnucleus.com/

Nå som gnutella støtter resuming, nedlasting av samme fil fra flere kilder samtidig, OG alle morpheus-brukerne blir med, skulle det begynne å se bra ut...

Og Gnutella-nettverket vil ALDRI bli stengt ned... Med mindre Bill Gates og George Bush går rundt og avinstallerer det fra samtlige PC'er i verden..

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 13:38, SeriousSam skrev:

Den virker fordi Morpheus er oppe å går igjen. Men den hadde ikke virket her for ca. 2-3 uker siden, når Morpheus lå nede. Selv ikke med Win98.

Nei, Morpheus er ikke oppe og går igjen. Pr. dags dato virker det ikke hos meg i Windows XP, men det virker i Windows 98, som ikke var pålogget da Morpheus tryna. Jeg nekter å tro at dette har noe med operativsystem å gjøre. Det pleide å virke i begge OS. Det er ett eller annet muffens som har skjedd her.

Lenke til kommentar

De som ønsker å bruke "gamle morpheus" kan laste ned Kazaa (www.kazaa.com). De 3 programmene Kazaa, Grokster og Morpheus(musiccity) er NØYAKTIG SAMME program. Bare ikonene er forskjellige.

Men nå eksisterer altså ikke "gamle morpheus" lenger. Spørs om Kazaa/Grokster lever så lenge når alle morpheus-brukerne er borte. Det er vel noen rettsaker på gang også.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...