pakjensen Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar Kjetil Lura skrev (37 minutter siden): Kan ikke kjøpe ny nx450h+ hos lexus, kun el biler fra 1.1.2024. Håper du er med nå? Takk 😊 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar toro6 skrev (13 timer siden): Riktig, før har Lexus solgt elbiler, hybridbiler og rene fossilbiler. Fra og med nå skal de bare selge elbiler. Jepp. Verden går framover, og takkogpris for det! 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar Forfatter Del Skrevet 7. februar Ikke alle som kan bare velge el biler. Jeg må ha hybrid. Men kommer snart fast fase batterier. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Hanhijnn skrev (På 7.2.2024 den 10:54 AM): Jepp. Verden går framover, og takkogpris for det! Om verden går fremover er vel diskuterbart. 40% av alle biler var el biler for over 100år siden(20% var bensin) Det er nok lenge til vi er tilbake der. I de fleste land er det vel under 10% elbil andel. Føste el bil er vel snart 190år gammel. Mye eldre enn første bensinbil. Men det er klart at elbilen min kan gå på alt fra brunkull til atomkraft. Mye bedre enn kun kokt råolje(Rafinert) Lenke til kommentar
Tronhjem Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Kjetil Lura skrev (På 7.2.2024 den 4:22 PM): Ikke alle som kan bare velge el biler. Jeg må ha hybrid. Men kommer snart fast fase batterier. Hvorfor må du ha hybrid? Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Kjetil Lura skrev (På 6.2.2024 den 9:27 PM): Prøv rav4h+ og så nx 450h+ Poenget, vil ha lexsu... Men ikke el, kan ikke lade bilen? Hatt toyota siden 99, men valgte lexus ux 250h i 2019. Du kan jo kjøpe en brukt NX fra forhandler, som knapt har gått noe som helst og er helt strøken. Veldig liten forskjell på det og å kjøpe ny. Er faktisk litt greiere, for da får man bilen med en gang! Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar toro6 skrev (På 6.2.2024 den 10:31 PM): Det vet vi alle. De har bestemt seg for å miste kunder. En merkelig måte å drive forretning på! Du lurer altså ikke på noe rundt det? Er ikke noe merkelig med det dessverre. Det norske markedet for hybride premiumbiler er omtrent helt dødt. Er kun i mellomsegmentet at man fortsatt selger litt av disse, og Toyota står for det aller meste. En bilmodell må opp på et visst volum før det lønner seg for forhandler å føre modellen. Siden plugin hybridene mistet resten av skattefordelen ved nyttår ble bilene for dyre, og ville dermed ikke ha noe marked. Dette er et særnorsk fenomen, pga skattemodellen på bil. I Norge var NX vesentlig dyrere enn RZ, nesten like dyr som RX. I resten av verden er NX den billigste av de tre. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Trestein skrev (9 timer siden): Om verden går fremover er vel diskuterbart. 40% av alle biler var el biler for over 100år siden(20% var bensin) Det er nok lenge til vi er tilbake der. I de fleste land er det vel under 10% elbil andel. Føste el bil er vel snart 190år gammel. Mye eldre enn første bensinbil. Men det er klart at elbilen min kan gå på alt fra brunkull til atomkraft. Mye bedre enn kun kokt råolje(Rafinert) Elsker kveruleringen din! 😆 Ja var selvfølgelig oppimot den tiden jeg mente. Skærp du! Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Hanhijnn skrev (1 time siden): Elsker kveruleringen din! 😆 Ja var selvfølgelig oppimot den tiden jeg mente. Skærp du! Rett før en eller annen gjenoppfinner damp bilen og folk kaller det fremskritt! 3 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. februar Forfatter Del Skrevet 9. februar 17 hours ago, Elgen-Hansi said: Du kan jo kjøpe en brukt NX fra forhandler, som knapt har gått noe som helst og er helt strøken. Veldig liten forskjell på det og å kjøpe ny. Er faktisk litt greiere, for da får man bilen med en gang! Jepp, det kan jeg. Eller ha den jeg har nå? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. februar Forfatter Del Skrevet 9. februar (endret) 18 hours ago, Tronhjem said: Hvorfor må du ha hybrid? Kan ikke lade bilen. Har 18.8kWh batteri i den jeg har nå. Endret 9. februar av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Tronhjem Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Den ser jeg. Skal man ha elbil blir det tungvint uten lademulighet hjemme. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Tronhjem skrev (17 timer siden): Den ser jeg. Skal man ha elbil blir det tungvint uten lademulighet hjemme. Alternativt lademulighet på jobb. Funker fint det også for mange. Men uten lademulighet hverken hjemme eller på jobb så ville ikke jeg hatt elbil. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar Forfatter Del Skrevet 13. februar Tror ikke jeg får lovt til å lade på kiwi😁 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars onkel_jon skrev (På 6.2.2024 den 9:15 PM): Står jo på nettsiden at det kun gjelder Norge og strengt tatt var tesla først i verden med ren elektrisk. Kom ikke Think før Tesla? 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mars Forfatter Del Skrevet 28. mars Håper (lexus) snur, at vi kan velge hvilken bil vi kan kjøpe hos dem, om det er dårlig el eller meget bra hybrider? Ser ut som at rav4 er den som kan erstatte min 450, men mere støy inne i bilen. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Kjetil Lura skrev (På 28.3.2024 den 9:05 PM): Håper (lexus) snur, at vi kan velge hvilken bil vi kan kjøpe hos dem, om det er dårlig el eller meget bra hybrider? Ser ut som at rav4 er den som kan erstatte min 450, men mere støy inne i bilen. Rav4 hybrid er noe av det rareste jeg har kjørt. Minner litt om de første priusene. Ser den en motbakke kjører motoren opp i 5000rpm. Omtrent som en bil med ødelagt cluch. Kunne aldri hatt en slik. Ikkje brukte den spesielt lite bensin heller. Med en vanlig motor hadde bilen vert ok Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Var det vanlig hybrid du kjørte? Kjørte en Phev en periode og den var veldig grei, snittet vel 0.5 uten lading på vinter. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars kremt skrev (34 minutter siden): Var det vanlig hybrid du kjørte? Kjørte en Phev en periode og den var veldig grei, snittet vel 0.5 uten lading på vinter. Det var i Spania. Det var ikke en ladehybrid. Men jeg tror motoren kun drev en generator. Vi kjørte stort sett motorvei. Den slet fælt i stigninger. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. mars Forfatter Del Skrevet 30. mars 1 hour ago, kremt said: Var det vanlig hybrid du kjørte? Kjørte en Phev en periode og den var veldig grei, snittet vel 0.5 uten lading på vinter. Nx 450H+ kan jeg fulle på battert ved å trykke på en bryter. Da er det som å kjøre en bil med 180hk? 2 tonn er bilen Har 310 om batteriet er på 80%. 0 til 100 , bra nok for meg. Men, blir ikke ny lexus el https://www.youtube.com/watch?v=0_pU_H6jots Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå