Gjest 42126...bf6 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Jeg er per i dag ansatt 100 % hos en hovedarbeidsgiver, samtidig som jeg har en 50 % stilling hos en biarbeidsgiver. Alt dette er avklart med begge arbeidsgivere og er uproblematisk for alle parter (hovedsaklig grunnet stor fleksibilitet fra biarbeidsgivers side i forhold til arbeidstid). Nå har jeg pådratt meg en skade som gjør at jeg trolig ikke kan utføre fysisk arbeid i en periode. Hos hovedarbeidsgiver har jeg cirka 50 % fysisk arbeid og 50 % kontorarbeid (anslått, dette er ikke noe som står i arbeidsavtalen min). Hos biarbeidsgiver har jeg bare kontorarbeid. Hvordan vil dette slå ut i forhold til en eventuell sykemelding? Er det mest korrekte å være 50 % sykemeldt fra hovedarbeidsgiver, og ikke sykemeldt i det hele tatt hos biarbeidsgiver? Eller blir dette helt feil med tanke på sykepenger, siden jeg tross alt totalt sett er 100 % i jobb? Anonymous poster hash: 42126...bf6 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar En sykemelding gis per arbeidsforhold og vurderes per arbeidsforhold. Det riktige blir da at du sykmeldes 50 % fra ditt arbeidsforhold hos hovedarbeidsgiver og 0 % fra biarbeidsgiver. Samlet sett er du ca. 33 % sykmeldt (50 % av 150 %). Du kan imidlertid ikke øke din arbeidsinnsats hos biarbeidsgiver mens du er sykemeldt uten at det får konsekvenser for sykmeldingsgraden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå