audjo Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Hei! Har en Toyota Avansis 2004 T25 bensin Problemet er at all motorkraft plutselig forsvinner, det skjer vid gasspådrag alt fra 2gir til 5gir. Entingen kan jeg kjøre roligt ikke gå over 2000 rpm så forsvinner problemet. Dette skjer kun oppover bakken. Ikke noe varsellampe som lyser. Stenger av tenning starter på nytt. Alt er helt normalt igjen. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Ingen ekspert, men er det lenge siden du har sjekka/bytta tennplugger? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar går vel sikkert i nødmodus da,må lese av feilkoder,og se hva som dukker opp der Lenke til kommentar
audjo Skrevet 5. februar Forfatter Del Skrevet 5. februar Ja, vi har bytta tennplugger et år siden. Nei da det går ikke i nødmodus og bilen kjører videre når jeg skifter til 1.gir med engang. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Knocksensoren ser vel noe den ikke liker, og går så over i nødmodus. Eller f.eks noe med turbo vis bilen har en sånn. Må du restarte bilen for å få tilbake all motorkraft? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Jeg hadde akkurat samme modell som deg bare i diesel, og hadde akkurat det samme problemet. Og da var det EGR-ventilen som var årsaken! Lenke til kommentar
audjo Skrevet 5. februar Forfatter Del Skrevet 5. februar Må du restarte bilen for å få tilbake all motorkraft? Nei det trenger jeg ikke. Jeg bare skifter til 1. gir og bilen går uten problem. Vi får dette problem når jeg kjører oppover pakken. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Kan du spesifisere hvilken bensinmotor den har og om den har manuelt eller automatgir? Lenke til kommentar
audjo Skrevet 5. februar Forfatter Del Skrevet 5. februar Antall motorer 1 Hybrid Nei Drivstoff Bensin Hestekrefter 129 HK (95 kW) Girkasse Manuell Motorkode 1ZZ-FE Antall aksler med drift 1 av 2 Forbruk 0.72 liter per mil (10 kilometer) Miljøklasse Euro 4 NOx-utslipp 50 milligram NOx per kilometer co2-utslipp 172 gram co2 per kilometer 1.7 tonn co2 per 10.000 kilometer Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Det blir bare kvalifisert gjetning uten feilsøking med diagnoseapparat. Drivstoffilter? Sliten fødepumpe? Har motoren begynt å bruke olje? Hva er kilometerstanden? Lenke til kommentar
audjo Skrevet 5. februar Forfatter Del Skrevet 5. februar Drivstoffilter? ikke skiftet for lenge Sliten fødepumpe?ikke skiftet for lenge Har motoren begynt å bruke olje? nei Hva er kilometerstanden?299456 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Jeg ville begynt med å sjekke drivstofftrykk, evt. bare byttet drivstoffilteret. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Det er for bensin eller lufttilførsel som gjør det. Dette kan være veldig mye forskjellig og du trenger å ta en diagnose for å få en pekepinn. Feil på givere Bankesensor O2 sensorer Tett drivstoffilter Bensinpumpe Dårlig kompresjon på en eller flere sylindre Lenke til kommentar
Tzigana Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Iterion skrev (3 timer siden): Jeg hadde akkurat samme modell som deg bare i diesel, og hadde akkurat det samme problemet. Og da var det EGR-ventilen som var årsaken! Jeg også. Samme modell i diesel. Nøyaktig samme problem. EGR er visstnok en svakhet på eldre Avensis. Forsøkte å tune motoren og omgå (delvis) egr. Det hjalp en kort stund men kom tilbake. Dog fikk jeg varsellampe når problemet oppsto. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Siden det skjer i oppoverbakke så kan det tenkes at det er drivstoffpumpen Lenke til kommentar
audjo Skrevet 8. februar Forfatter Del Skrevet 8. februar Tusen takk alle som hjulpet meg Endelig fant vi feil(byttet 1 stk. coil)) og bilen kjører som den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå