bellenf Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Driver ett lite firma og er i dag nødt til å bruke briller. Dette medfører store ulemper for meg da det oppstår mye vannsprut rundt meg og jeg må da ta av meg brillene for å kunne "se". Og det blir da heller ikke særlig optimalt. Har snakket med optiker angående linse, men formen på øyene mine gjør at det er vanskelig å bruke linser og jeg må da ha spesialtilpasset linse. Å få dette tilpasset kan fort koste nesten det samme som en øyelaseroperasjon, og i verste fall vil det heller ikke fungere. Jeg lurer derfor på om det er mulig å få dekke en øyelaseroperasjon via firmaet? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Dette blir vel ei naturalyting som du må fordelsbeskatte av? Firmaet kan stort sett bruke pengane slik firmaet vil, men firmaet kan ikkje-eksisterande ta heile kostnaden for deg. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Det vil i så fall bli fordelsbeskattet på samme måte som om du hadde utbetalt den samme verdien til deg selv i lønn, altså ingenting å tjene på det. Det firmaet kan dekke er bedriftshelsetjeneste, det vil si forebyggende helseundersøkelser og mindre kurative tiltak (se Skatte-ABC pkt. N-1-6.23.1). All annen medisinsk behandling er skattepliktig. "Databrille" kan være skattefri (N-1-6.13). Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Tror ikke du blir kvitt briller selv med operasjon. Høres ut som en jobb hvor du bør bruke vernebriller. Spesielt i lang tid etter øyeoperasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå