Styrmann Smisk Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) Jeg slår også et slag for Fractal Design. Define 7 for noe stille og stilrent. Meshify 2 med mesh frontpanel gir bedre luftgjennomstrømning som Define 7 er dårligere på. Jeg har selv forgjengeren til Define 7, og med Noctua vifter i hue og ræva så strømmer det ganske godt gjennom 😃 Endret 6. februar av Sydvest 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar Har hatt Fractal R4 og Mini C og de er gode på støydemping, men luftflyt er de ikke fullt så gode på. Gikk for Lian Li O11 Evo nå sist og føler den treffer på alle punkter. Var redd for at støy skulle bli et problem siden den har glass på siden og foran, men til min forundring så var den minst like stille om ikke stillere enn Mini C som jeg hadde sist, og luftflyt er den mye bedre på. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 7. februar Forfatter Del Skrevet 7. februar (endret) Sliter fortsatt med hovedkort, men hva med dette: Chieftec Mesh Series - Kabinett - Tower - Svart Intel Core i9-14900K Raptor Lake-S Prosessor/CPU - 24 kjerner - 3.2 GHz Corsair RM1200x SHIFT Strømforsyning (PSU) - 1200 Watt ASUS GeForce RTX 4080 SUPER ProArt OC - 16GB GDDR6X RAM Samsung 990 Pro SSD - 4TB G.Skill Trident Z5 Neo DDR5-6000 BK C30 DC - 64GB AMD EXPO Noctua NH-D15 chromax.black - CPU Luftkjøler - Max 24 dBA Fritt etter link fra Phantom Software Noe jeg har glemt her utenom HK? Endret 7. februar av Woff Lenke til kommentar
Iki Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar AMD minne på en Intel prosessor? Ellers ser jeg ikke helt poenget med å gå for en luftkjølt 14900k, spesielt ikke om målet er å være framtidsrettet... 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Iki skrev (14 minutter siden): AMD minne på en Intel prosessor? Ellers ser jeg ikke helt poenget med å gå for en luftkjølt 14900k, spesielt ikke om målet er å være framtidsrettet... Er ikke noe som heter AMD eller Intel minne. Det at det står EXPO er bare at RAM er testet og fungerer på AMD med EXPO aktivert. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar TheKims skrev (14 minutter siden): Er ikke noe som heter AMD eller Intel minne. Det at det står EXPO er bare at RAM er testet og fungerer på AMD med EXPO aktivert. Anbefalt minne, altså c30 6000MHz, er generelt når det gjelder AMD, samt får du nøyaktig samme minne i "Intel" utgave. https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Trident-Z5-DDR5-6000-BK-C30-DC-64GB/3102540 Neo og flare er g.skill sine "AMD" utgaver. 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Iki: Du må gjerne forklare hvorfor du ikke ser poenget i å ha Luftkjølt CPU hvis man skal ha en fremtidsrettet PC. Jeg husker ikke hvor mange CPU Kjølere min 2500k har hatt, men det er iallefall tre den har hatt igjennom sine år og som jeg skrev tidligere så har jeg den enda og er i bruk. Jeg husker at jeg faktisk prøvde sånn AIO på den en stund. Jeg tror det var Corsair H60 eller H80 eller noe. Jeg husker ikke, men uannsett så ble den kasta. Den bråka synes jeg, så den ble byttet ut med den som den har i dag. Altså Noctua D14. Endret 8. februar av wil 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar wil skrev (5 minutter siden): Iki: Du må gjerne forklare hvorfor du ikke ser poenget i å ha Luftkjølt CPU hvis man skal ha en fremtidsrettet PC. Nå tenker jeg spesifikt å gå for Intel sin platform som er på tur ut (lga1700) Samt at en nh-d15 ikke klarer å kjøle en 14900k uten begrensninger. Det blir mye støy om viftene skal kjøre på 100% hele tiden. 2500k har tdp på 95w. 14900k på 253w. 1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Slår et slag til for Noctua. Har brukt dem i ~15 år, har fortsatt til gode å måtte bytte ut en eneste en (både kabinettvifter og CPU-kjølere). For de store kjølerene er de også flinke å komme med nye deler slik at man kan re-bruke gamle kjølere på nye bygg. Ut ifra skrekkhistorier jeg har hørt om AIO som begynner å lekke eller bråke etter noen år, så er det et ganske annet kapittel. Lenke til kommentar
50z Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) 19 hours ago, Woff said: Sliter fortsatt med hovedkort, men hva med dette: Chieftec Mesh Series - Kabinett - Tower - Svart Corsair RM1200x SHIFT Strømforsyning (PSU) - 1200 Watt ASUS GeForce RTX 4080 SUPER ProArt OC - 16GB GDDR6X RAM Noe jeg har glemt her utenom HK? Hei Merk: Chieftec kabinettet har ikke dybde nokk for skjermkortet uten å fjerne en HD ramme. og det tar heller ikke større hk en atx. så vær obs på det. Et alternativ kan kanskje være et nanoxia kabinett ? www.nanoxia-world.com eller fra bequiet ? uansett sjekk lengde på skjermkort opp mot kabinett uansett type. Du vill antagelig også få problemer med valgt PSU i Chieftec kabinettet. I mitt kabinett har jeg en kompakt 150x150 PSU for å ikke sperre for montering av bunn vifte. Har en FSP Hydro Ti PRO ATX 3.0 100w. (tester online har vist at det kutter ut ved ca 1275 watt. så mer enn nok). Men Corsair har meget bra PSU'r og ofte er de lagd av Seasonic. FSP også en OEM produsent for flere merker. Endret 8. februar av 50z 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 8. februar Forfatter Del Skrevet 8. februar 50z skrev (12 minutter siden): Chieftec kabinettet har ikke dybde nokk for skjermkortet uten å fjerne en HD ramme. TUUSEN TAKK! Dette er gull verdt! 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Det er jo ikke noe problem og fjerne Harddiskbrønnene siden at det uannsett skal brukes M.2 SSD hvis jeg forstår det riktig. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 8. februar Forfatter Del Skrevet 8. februar wil skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke noe problem og fjerne Harddiskbrønnene siden at det uannsett skal brukes M.2 SSD hvis jeg forstår det riktig. Det skal det, men regner med å flytte de største 3,5" jeg har også da... Har 2 stk på 20 TB , to på 18 TB og to på 12 TB .. 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå