ExTerminator Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Plass er det nok av, men det er ingen steder og feste sinken. Sinken på 478 kjølere clipses som regel fast i 4 små spor i hvert hjørne. Det er ikke slike spor på det hovedkortet som står i min Dell, og jeg regner med at du har likedan. Den sinken som du har, den skyves ned i et spor og presses fast med en grønn hendel i andre enden - ikke sant? Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 ******, det stemmer det...... Men da får ikke jeg plassert en prossesor vifte jeg da, så når jeg kjøper en ny prossesor, og den blir for varm med kjøleribba går det ikke bra, så da er den ubrukelig. hmm, får se hva jeg gjør nå, er ikke sikker jeg Kjøpe nytt hovedkort og så gå videre til DDRram osv koster en del da Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Trur dere Kjøleribba til nåværende prossesoren er bra nok til å kjøle en 2,6 Ghz ? Den er ganske stor Endret 17. januar 2004 av Cold Snake Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Husk at den er beregnet for en 2.0 prosessor. Hvis den blir for varm regner jeg med den går til hel**te ganske fort, siden Dell ikke har noe temperatur målinger på hverken hovedkort eller sink. Ta en telefon til Dell support i norge - De kan helt sikkert svare deg om hva som går, og hva som ikke går. Det er jo mulig at du evt. kan skifte ut vifta med ei som er regulerbar og som har større turtall, så får du jo i det minste litt mer luft på ribba di.. Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hadde ringt Dell og spurt jeg hvis jeg var deg. Men når jeg snakket med de sa de at en hvilken som helst maskin man får hos Dell er oppgradérbar! Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Da ringer jeg DELL på mandag og hører med dem Men finnes det et program som måler varmen i CPU eller Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det finnes ja, men det nytter lite hvis du ikke har en sensor. Og det har ikke Dell på sine maskiner. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Nå er jeg usikker på om jeg har Chipset 850 E eller 850, jeg har DELL 8250 modell. Jeg har lastet ned flere programmer, men ingen av dem kunne si om jeg hadde E modell eller ikke, noen som vet hva jeg har ? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Last ned og installer Aida32. Der finner du det meste av information om maskinen din. Edit: Det står under Motherboard/Chipset. Endret 17. januar 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 hmm, det står Intel Tehama i850(E) i parentes, er litt usikker jeg da.. Men pc'en kjører på 400 FSB, så da kan det være 850 jeg har, men E støtter jo både 400 og 533 PS: tusen takk, Aida32 er superbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå