allyse Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Test av Land Rover Freelander TD4 2004 Land Rover er lenge kjent for å levere framkommelige biler. Helt fra da Freelanderen ble lansert i 1998 ble Land Rover noe mannen i gata kunne ta seg råd til å kjøpe. Vi har tidligere sett på Mitsubishi Outlander som er en Suv av samme kaliber som Freelanderen og nå 6 år etter lanseringen av den første Freelanderen skal vi ta en titt på 2004 modellen av Land Rover Freelander TD4. Les artikkelen her Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Litt "trang" den testen der, eller? Dere gir motoren 4 i karakter uten i det hele tatt prøve 1.8 literen og erfare hvordan den er i forhold. Tror heller ikke denne er så veldig mye daffere enn andre tyngre SUV'er med omtrent samme motorstørrelse. Klart, det kan jo hende dere mener hvordan dreimomentkurven er plassert, men det nevnes jo ikke med et ord... Og 4 i karakter på kjøreopplevelse når omtrent oppfattes som om bilen kun har blitt kjørt på en "gårdsplass med 25cm nysnø"... Kan dere ikke skrive MER om motor og kjøreopplevelse? Det gjelder egentlig alle testene, det er kun noen linjer om disse to emnene generelt. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Litt "trang" den testen der, eller? Dere gir motoren 4 i karakter uten i det hele tatt prøve 1.8 literen og erfare hvordan den er i forhold. sånn som jeg forstår det med bil testing så¨gjelder det ikke gjenerelt på modellen .. men modellen med DET motoralternativet .. eller er det feil???? Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hva skal man da sammenligne med mener du Kebab GUD? Man må jo ha noen referanser for å klare å sette en karakter. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Vi kommer nok til å skifte ut karaktergivnina med noe som speiler seg litt mer retferdig over den bilen det gjelder, men vi kan ikke teste alle motoralternativer til en bil... Vi må ta et standpunkt til den bilen og den motoren vi har der og da for så å sette en karakter på hvordan dette passer isammen. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det som uansett er rart er at dinside.no som har testet samme bil, gir bilen skryt av motoren og veldig skryt av terrengegenskapene. Selv synes jeg motoren er helt kurrat til bilen og milevis foran 1.8 literen fra BMW. Nå har ikke jeg prøvd bilen med automatgir, men det mener jeg er totalt waste of money her uansett. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Det som uansett er rart er at dinside.no som har testet samme bil, gir bilen skryt av motoren og veldig skryt av terrengegenskapene. Selv synes jeg motoren er helt kurrat til bilen og milevis foran 1.8 literen fra BMW. Nå har ikke jeg prøvd bilen med automatgir, men det mener jeg er totalt waste of money her uansett. Jeg har lagt merke til bilen har fått skryt for kvikk motor, men jeg må stille meg totalt uforstående til dette. Jeg ville gjerne ha prøvd manuelt gir på denne bilen for å se om det blir noe forskjell, men med automatkasse var den rett og slett død. Problemet er vi kan ikke teste biler i terreng sånn uten videre; Det er ikke lovlig å kjøre utenfor det norske veinettet uten lov, og vi har pr. dags dato ingen tillatelse til å bevege oss "i skog og mark" Lenke til kommentar
chma Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kjører Freelander modellen av den første "gammle" utgaven. 1,8 bensin og manuell kasse, ikke verdens beste kasse, men den funker. Men hvordan klarer dere å få bilen ustabil i snø? Alle biler er jo litt vinglete i snø med mindre vi snakker tank størrelse ala hummer(tenker på vekten). Det jeg vet om man kjører bilen for første gang er at man må vende seg til antispinn saken som slår inn, den kan få det til å føles som bilen er litt ustabil. Skal ikke mye snø/hellig til i en bakke før de fleste biler stopper, dette er en annen mulighet å teste "terreng" egenskapene på. Har fint kommet opp bakker de ukene det snødde som værst i oslo, 20cm snø, helling som en gjennomsnittlig slalombakke, 0 problem. Men dette er ingen terrengbil, mangler lavserie(og man. kasse) og litt mer bakkeklaring. SUV er et oppbrukt utrykk, en freeelander, X5, range rover m.f. er ikke terrengbiler, du tar ikke en rangerover med i skauen. En landrover discovery derimot, er en luxus terrengbil, og så har man jo gode gammle Defender.. Motoren i en "terreng" bil skal ikke være kvikk, den skal ha "mange" nm..., kan ikke få i pose og sekk vetdu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg