eSik Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Etter en liten periode uten artikler er vi tilbake igjen, og det vil komme ut en artikkel ikveld. En liten smakebit på det som kommer i tiden fremover: - YeongYang servercube omtale - LianLi PC65 omtale - -aa- del 1 (arctic armoury, vannkjøling av cpu, hk og gpu) - Minne shootout, sammenligning av TwinMos PC2700, Crucial PC2100 og Corsair PC2700XMS - -aa- del 2 (arctic armoury, peltierkjøling av cpu, hk og gpu) Men hvis vi ser lengre fremover, hva slags artikler ønsker dere? Kom med forslag til alt fra guider til tester av konkrete produkter. Vi vil gjøre så godt vi kan for å få gjennomført deres ønsker. _________________ mvh erling kise overklokking.no [ Denne Melding var redigert av: esik på 2002-03-10 19:41 ] Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Guider er vel egentlig det som er mest moro å lese/lærer mest av (sjokk :smile: ). Nå tar jeg selvfølgelig ting ut fra mitt ståsted, og der er vannkjøling egentlig det jeg skulle ønske det var mer av her på overklokking.no.. Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 enig, jeg syntes også at dere burde få guider om modding av 3d kort! :smile: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg synes dere burde overklokke flere skjermkort enn bare GeForce (ATI Radeon 8500 f. eks. :smile:). Så kunne dere godt laget en guide om voltmodding av forskjellige ting. (Tenker spesielt på HK). Synes også det kanskje kunne kommet litt flere artikler i case-mods avdelinga. Og jeg hadde vært VELDIG intresert i en artikkel om overklokking av ram (cl2, 2-2-2-2 osv. er personlig litt usikker på dette). Mvh Meg _________________ MSI K7T266 PRO2-RU :smile: XP 1700+ @ 1900+ m/Silent Viking og AS3 :smile: ATI Radeon 8500 Litt klokka.. :smile: 256MB TwinMOS PC2100 (skal bli mere!) WD 100GB 8MB cache :smile: 16x dvd, 16x brenner Floppy Chieftec Dragon Big Tower schwart [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-03-10 13:31 ] Lenke til kommentar
Rooker Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Syntes Dere skulle la vær å lage artikler og guider om overklokking. Ja rett og slett legge ned forumet..) Da hadde dere gjort hverdagen til de som solgte hardware mye lettere. Fy f...en så mye tid som går med til feilsøking når en fjortis har vært på overklokking.no for å trimme PC-en sin ) Lenke til kommentar
- Blaster - Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg synes dere i OK.no burde testet støvfilter. Dette er aktuelt for de fleste PC-eiere. Hvor mye luftstrømm taper du?, Utvikler viftene mer støy? o.l. Mange har tatt i bruk gamle nylonstrømper som støvfilter. En liten test/guide på dette hadde vert bra. Kansje en sammenligning av støvfilter og nylonstrømper. Lenke til kommentar
555 Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg hadde likt å sett en norsk verson av denne artikelen http://www.overclockers.com/articles389/ Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 3d-kort mod-guider har vi jo endel av, men er enig i at GeForce serien dominerer. Vi skulle gjerne gjort en radeon8500 guide, men dette koster penger, penger fra egen lomme noe jeg personlig ikke har råd til... Apropos 3dkort kommer jeg med peltierkjøling av GF3ti200 kortet mitt i -aa- artikkelen. Overklokking av RAM kommer i RAM-shootouten. Casemodding kommer i -aa- del 1 og del 2. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Quote: On 2002-03-10 13:43, Rooker skrev:Syntes Dere skulle la vær å lage artikler og guider om overklokking. Ja rett og slett legge ned forumet..) Ikke for å være spydig, men er dette ment seriøst? Det står jo klart og tydelig flere steder på siden her at overklokking kan føre til skader på hardware + bla bla bla.. de som ikke har lest/hører på dette sitter jo med skjegget i postkassa. Skjønner jo at det er kjedelig, men de kunne jo tatt et par forhåndsregler da. Eller bare drite i hele klokkinga :wink: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg synes man burde lage en guide til peltier. Det er mange som gjerne ville vite hvordan man isolerte, m.m. Jeg synes at det burde komme noe om vifter og viftestyring. Så synes jeg ok.no skulle testa den nyeste swiftec kjøleribba(den ekstreme). Sammenligning av overklokking av XP vs. P4. Teste andre skjermkort enn bare Geforce. Dual, og testing av Chipset. Test av silent drive. GeForce2 Ultra skal vist være det mest overklokkingsvennelige kortet på markedet ved orginalkjøling. Ikke hør på folka her. Selv om kanskje ikke alle gjør slik som på forumet er det interessant å lese :smile: Dessuten er dette veldig god reklame for butikkene. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hmmm. Kan man sende inn artikler til ok.no? Lenke til kommentar
erl Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 ok.no representerer jo OC`ern...HK, RAM og kjøling er det viktigste for ham. Test av kjølerutstyr har dere dekket bra, kanskje litt mer om peltier og hvordan man hindrer at kondens ødelgger PC-en? Minne begynner å komme etter, men HK tester har jeg lyst å se. Mener ikke at dere skal teste 1001 HK, men lete fram til godt omtalte OC HK. For ex Epox 8K3A+ som kan justere CPU volt opptil 2,2 volt! Rett og slett finne den beste kombinasjon av hardware for OC`ern. Må dere virkelig kjøpe all hardware? Får dere ikke lånt hos webbutikkene? Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 er detr mulig å sende inn guider og prosjekter å få de posta på siden hvis bildene og skriveriet er bra? Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 Så vidt jeg vet får vi dessverre ikke lånt fra webshopene da vi har en lei tendens til å ødelegge utstyret :razz: one way or another... Peltier får noe omtale i -aa- del2. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Skulle like å se en test/ overklokking av p4 med skikkelig kjøling dvs ikke bare vann, men peltier/ dual gjerne med kompressorkjøling :smile: Det hadde vært kult. Men slikt koster penger, så jeg sier bare at det hadde vært kult. Foresten morro å se at du/ esik monterer peltier på ti200, synes alt som innebærer overklokking og peltier/ vann er morsom lesing Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 noen nye guider hadde vært bra... Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg vil gjerne se mere til: 1) vannkjølning -guider om elementære ting til nybegynnere -colorado -genesis -danger den 2) peltier -guider 3) kjøling med kompressor -vapochill -maxxxpert sin Mx-EVA3 4)Pentium 4 "Northwood" med skikkelig kjøling. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 jeg kunne tenkt meg en guid til montering av peltier (har tenkt å kjøpe meg peltier kit på 3dfx, men jeg vet ikke hva som ikke følger med av det jeg trenger) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 eSik: Hvor ble det av den testen av Zalman chipsettkjøleren du lovte oss? Quote: Nostradamus skrev (2002-03-10 13:29):Og jeg hadde vært VELDIG intresert i en artikkel om overklokking av ram (cl2, 2-2-2-2 osv. er personlig litt usikker på dette). Det er jeg også meget interessert i å lese en artikkel om. Jeg får ikke dette skikkelig til på mitt Abit KG7 :sad: Skulle også gjerne hatt en sak om hvordan en kan lage viftestyring med et potmeter og en speningsregulator ol. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: eSik skrev (2002-03-10 15:05):Så vidt jeg vet får vi dessverre ikke lånt fra webshopene da vi har en lei tendens til å ødelegge utstyret :razz: one way or another... Hva om dere prøver å få til en "debiterings avtale" ; hvor dere kan få levert og få pengene tilbake dersom utstyret fortsatt virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå