Spillredaksjonen Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Kommentar: Dette er kanskje litt frekt, men er det plagiat? Farsotten står midt i ein stor kontrovers. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Nyhetsbildet i det siste har lært meg at det ikke er plagiat. Dem har bare brukt samme metode. 4 1 3 Lenke til kommentar
Tuftnaldo Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Enig med artikkel forfatter. Og trur ikke Nintendo kjem noen vei med dette. 1 Lenke til kommentar
Arctic V Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Alle snakker om design som Palworld har "stjålet" fra Nintendo, hvis man bruker fantasien - men ingen snakker om hvordan Lies of P er en 1 til 1 blåkopi av alle From Soft spill. 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Dette er en ikke-sak . Skulle feks liksom ID ha saksøkt samtlige spill som kom etter DOOM fordi endel ting ligner ? 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Så lenge Pokemon ikke ble saksøkt for å ha kopiert Dragon Quest... Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Dette er en "Ikke" sak. Kjør på, Palworld(selv om jeg aldri kommer til å spille det) 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar 5 innlegg er fjernet grunnet OT. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. 2 1 Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Arctic V skrev: Alle snakker om design som Palworld har "stjålet" fra Nintendo, hvis man bruker fantasien - men ingen snakker om hvordan Lies of P er en 1 til 1 blåkopi av alle From Soft spill. Tja, har sett mange snakke om det. Forskjellen er at Lies of P er i samme sjanger som fromsoft spillene, litt som Nioh, og the Surge, for eksempel. Mens noen av Palworld sine figurer kan se ut som de er klippet rett ut, og endra på et par polygoner og farger. Om dette stemmer vet jeg ikke. Jeg har ikke granska det opp og ned, men for den ulærde kan det se veldig sånn ut. Og grensen mellom å være inspirert og gjøre plagiat er smal, ja, men om man kopierer assets uten å ha rettighetene til det, kan det fort by på problemer. Nå har jeg heller ikke spilt verken Palworld eller Lies of P, så ta det i betraktning. Men at spill "kopierer" sjangre er ikke nytt. Er ikke Forza bare Gran Turismo? Er ikke Battlefront bare Battlefield? Osv. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar (endret) 4 hours ago, MomentousMomentum said: Mens noen av Palworld sine figurer kan se ut som de er klippet rett ut, og endra på et par polygoner og farger. Og er jo det hele saken egentlig dreier seg om og, da. Noe folk ikke har lyst til å se. Er nok det Pokemon Company og resten av gjengen (ja, Nintendo og) sikkert ser på. Og derfor de er så musestille angående saken tenker jeg. Endret 31. januar av Chaos_Niddhogg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Så lenge utviklaren ikkje føler at dei har plagiert så har dei nok ikkje det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Kommer til å bli veldig flaut om noen år når Pocket Pair er i regjering og Nord Universitet sier de har plagiert 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå