Gjest 976c0...2d9 Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Hvis man kjøper seg et hus (eller kjøper tomt, og bygger hus) så er man vel nødt til å faktisk bo der i minimum fem år (om jeg ikke husker feil) Men hva kan skje hvis man dør før disse fem årene har gått? Kan what ever familie som arver selge alt sammen, eller er man nødt til å bo der (eventuelt leie ut) i et visst antall år før man kan selge? Anonymous poster hash: 976c0...2d9 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Du husker feil. Du kan selge en bolig dagen etter du overtok om du vil. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Gjest 976c0...2d9 skrev (5 minutter siden): Hvis man kjøper seg et hus (eller kjøper tomt, og bygger hus) så er man vel nødt til å faktisk bo der i minimum fem år (om jeg ikke husker feil) Nei, det finnes ikke noe slik krav på en vanlig bolig. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Alle kan selge sin eiendom når man vil, også når den er arvet. Skatt på salg av arvet bolig: https://www.meglersmart.no/guide/salg-av-arvet-bolig Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Skattemessig har det noe å si hvor lenge du bor der ift skatt på en eventuell fortjeneste. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar 48 minutes ago, Guest 976c0...2d9 said: Hvis man kjøper seg et hus (eller kjøper tomt, og bygger hus) så er man vel nødt til å faktisk bo der i minimum fem år (om jeg ikke husker feil) Neida. Jeg tror du har forvekslet det med en ofte brukt tommerfinger-regel om at for en bolig du ønsker å kjøpe bør du samtidig ha en forventning om å beholde den i minimum fem år for å være "sikker" på å ikke tape penge på det. Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Det kan også hende at du har blandet inn noen regler om Odel og åsete. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Eller regelen om at ein må ha budd i bustaden i minst 12 månadar i løpet av dei siste 24 månadane for å kunne selge skattefritt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå