Ludvig86 Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar (endret) Løst! Jeg byttet selve sensoren. I stedet for å bruke den som fulgte med, som allerede var montert, så byttet jeg den med den originale, og da løste det seg 😄 —- 2012 Ford Focus mk3 1.0L Bensin Hei! For en stund tilbake så hørte jeg ett lite "knepp" fra høyre bakhjul, da jeg skulle avgårde med bilen. Som når den står lenge uten å bli brukt eller etter at den har blitt vasket. At caliperen holder den litt. Og da dukket ABS-lampen og "glatt veibake" lyset opp. Jeg regnet med det var en sensor som hadde gått, så jeg byttet. Uten hell. Etter å ha søkt litt så kunne det muligens vere selve "ringen"/mottakeren som ikke virker som den skulle. Så jeg byttet hele kulelageret komplett. Men det hjalp heller ikke. Så jeg mistenkte det kunne vere noe elektrisk, og det orker jeg ikke å feilsøke selv, så jeg leverte inn bilen for å finne ut hva det kunne vere. Han kom frem til at feilen var på venstre side, og at det ville løse seg om jeg bare byttet kulelageret på venstresiden, siden den var temmelig rusten og var mest sannsynlig årsaken til problemet. Jeg byttet denne også, men lampene lyser fortsatt 🤷♂️ Har prøvd å resette via FORScan, men intet. Hvor begynner jeg å evt. feilsøke videre på dette? Er det noe som må kalibreres e.l? Takker så mye for innspill! Endret 29. januar av Ludvig86 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Har du kjørt bilen etter bytte? Lampen vil lyse en stund etter feilen er ordnet. Du må kjøre et par km på det meste før det ordner seg. Har du fremdeles feil bør du kunne lese feilen med live data i Forscan. Løft opp hjulet og snurr det rundt manuelt, så skal du se det kommer verdier i Forscan på det hjulet du snurrer. 1 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 29. januar Forfatter Del Skrevet 29. januar Ja jeg håpet at det var det som skjedde, men de forblir. Skal se nærmere på Forscan og se hva utfallet blir. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Den bør kunne fortelle deg feilen. Evt er det ikke helt ukjent at abs modulen / blokken gir seg på disse ved en viss alder... Lenke til kommentar
Oter Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar sprekk i abs ringen vil du også få denne feilen Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 29. januar Forfatter Del Skrevet 29. januar Denne gir ikke utslag. Jeg tolker det til å vere venstre bak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå