Gå til innhold

Fiks ferdig "FINN.NO" gjennom PostNord


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg la ut min Playstation 4 på Finn og huket av for at folk hadde mulighet for å kjøpe konsollen gjennom fiks ferdig dersom ønskelig. Noen dager gikk og en person ønsket og kjøpe konsollen gjennom den funksjonen vell og merke noe jeg aldri har solgt gjennom før. Derimot virket prosessen veldig rett fram. Først ble jeg tilsendt en pakkeseddel på e-post fra HeltHjem, som jeg måtte gå til mitt nærmeste PostNord sende sted for å printe ut og dermed sende pakken der i fra. Jeg fikk kvittering på at pakken var mottatt på leveringsstedet og at jeg hadde gjort det jeg skulle gjøre i denne situasjonen. Når man tar i bruk fiks ferdig gjennom FINN fungerer det slik at jeg ikke får pengene på konto før det har gått 2-5 virkedager etter kunden har hentet pakken.

 

Jeg la inn sporingsnummeret på postnord appen for å holde et øye med når pakken hadde funnet seg frem. Dagene gikk og etter en uke sto det fortsatt på sporingsappen "Pakken har blitt levert inn til utsendingsplass og venter videre avsendelse" det syns jeg er merkelig fordi når jeg har sendt pakker før med Postnord så får jeg opp en ny varsel når postnord budet henter pakken og har scannet den. Jeg velger da og ringe utleveringsstedet for å høre om pakken fortsatt ligger der, da får jeg som svar at det er ingen pakker som ligger igjen og at alt er hentet av Postnord.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig, er det vanlig man får nye info varsel på sporingsappen når pakken er hentet av budet eller skjer det ikke alltid?

 

Sidenote usikker på om jeg postet dette i riktig emne tråd dersom ikke må en moderator gjerne flytte innlegget til respektiv tråd.

 

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Henrikff5532 skrev (19 timer siden):

Hei!

 

Jeg la ut min Playstation 4 på Finn og huket av for at folk hadde mulighet for å kjøpe konsollen gjennom fiks ferdig dersom ønskelig. Noen dager gikk og en person ønsket og kjøpe konsollen gjennom den funksjonen vell og merke noe jeg aldri har solgt gjennom før. Derimot virket prosessen veldig rett fram. Først ble jeg tilsendt en pakkeseddel på e-post fra HeltHjem, som jeg måtte gå til mitt nærmeste PostNord sende sted for å printe ut og dermed sende pakken der i fra. Jeg fikk kvittering på at pakken var mottatt på leveringsstedet og at jeg hadde gjort det jeg skulle gjøre i denne situasjonen. Når man tar i bruk fiks ferdig gjennom FINN fungerer det slik at jeg ikke får pengene på konto før det har gått 2-5 virkedager etter kunden har hentet pakken.

 

Jeg la inn sporingsnummeret på postnord appen for å holde et øye med når pakken hadde funnet seg frem. Dagene gikk og etter en uke sto det fortsatt på sporingsappen "Pakken har blitt levert inn til utsendingsplass og venter videre avsendelse" det syns jeg er merkelig fordi når jeg har sendt pakker før med Postnord så får jeg opp en ny varsel når postnord budet henter pakken og har scannet den. Jeg velger da og ringe utleveringsstedet for å høre om pakken fortsatt ligger der, da får jeg som svar at det er ingen pakker som ligger igjen og at alt er hentet av Postnord.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig, er det vanlig man får nye info varsel på sporingsappen når pakken er hentet av budet eller skjer det ikke alltid?

 

Sidenote usikker på om jeg postet dette i riktig emne tråd dersom ikke må en moderator gjerne flytte innlegget til respektiv tråd.

 

Takk for hjelp

Om det har gått en uke uten oppdatering vil jeg tro det har skjedd noe med forsendelsen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke flere negative opplevelser med postnord enn med andre, og bruker dem ganske mye 🤷‍♂️

Når det er gått så lang tid uten oppdatering i sporingen ville jeg tatt kontakt med fraktselskapet og hørt om de kan sjekke hva som skjer.

Lenke til kommentar
Henrikff5532 skrev (20 timer siden):

Jeg la inn sporingsnummeret på postnord appen for å holde et øye med når pakken hadde funnet seg frem. Dagene gikk og etter en uke sto det fortsatt på sporingsappen "Pakken har blitt levert inn til utsendingsplass og venter videre avsendelse" det syns jeg er merkelig fordi når jeg har sendt pakker før med Postnord så får jeg opp en ny varsel når postnord budet henter pakken og har scannet den. Jeg velger da og ringe utleveringsstedet for å høre om pakken fortsatt ligger der, da får jeg som svar at det er ingen pakker som ligger igjen og at alt er hentet av Postnord.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig, er det vanlig man får nye info varsel på sporingsappen når pakken er hentet av budet eller skjer det ikke alltid?

 

Har du prøvd sporingsnummeret på helthjem sine sider?

Mulig postnord henter, så overleverer til dem, og sporingen da opphører hos postnord, og det må følges videre hos Helthjem.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, thomassit0 said:

har faktisk to kamerater som begge har opplevd å aldri motta pakke via postnord.

Det er en egen tråd på forumet her med folk som har hatt problemer med Postnord. Den er på mer enn én side for å si det sånn. 😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

For noe tull! Det hender at den er ødelagt også.

Jeg sendte en pakke til en bekjent for noen måneder siden og la den i postkassen for henting. 

Dagen etter var pakken borte, men jeg fikk ingen sporing. Jeg kontaktet Postnord, men dem mente at det ikke lå noen pakke der. Dem ble ganske paffe når jeg sendte dem video fra overvåkingskameraet mitt som snappet opp skiltnummer på bilen samt personen som hentet pakken og klokkeslettet han var der.

5 timer etter dette ble den levert på døren... Da gikk det unna! 😂

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Når jeg selger på finn sender jeg ikke Post Nord. Har ennå ikke møtt noen som ikke aksepterer det. Skulle noen insistere på det vil jeg takke nei til handelen.

Føler at Post Nord har en joker nord generator som bestemmer hvor pakken skal feilsendes eller forsvinne/knuses.
Kundeservice er også elendig. Ikke mulig å sende mail lenger. Sender man klage tar det lang tid optil 30 dager. Chatt virker kun i noen nettlesere og det er lang ventetid. Ofte lang ventetid på telefon også. Totalt uakseptabelt.
(har 3 paker på vei nå med post nord og 2 blir feilsent ser jeg.....)

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har solgt litt på finn i det siste men aldri brukt fiks ferdig. Åssen funker det? Ser mange kjøpere ønsker det, men har hørt det er ganske trege greier, spesielt betalingen tar litt tid. Kjøperen kan vel også si produktet er skadet eller ødelagt uten at det stemmer for å få igjen summen for varen. 

Lenke til kommentar

Må være et lite mirakel at jeg aldri har opplevd denne siden av postnord. Velger stort sett alltid rimeligste alternativ innenlands og det er vanligvis postnord. Både sender og mottar omtrent ukentlig. Gidder ikke endre på det før noe går scheiss. Bank i bordet 😂

Lenke til kommentar
kremt skrev (18 minutter siden):

Har solgt litt på finn i det siste men aldri brukt fiks ferdig. Åssen funker det? Ser mange kjøpere ønsker det, men har hørt det er ganske trege greier, spesielt betalingen tar litt tid. Kjøperen kan vel også si produktet er skadet eller ødelagt uten at det stemmer for å få igjen summen for varen. 

Det er en typisk escrow-tjeneste. Kjøper betaler for frakt pluss tjenesten "trygg betaling". Pengene trekkes fra kjøper med en gang men blir stående hos finn til pakken er hentet av kjøper, pluss en liten buffer. Kjøper har da anledning til å komme med innsigelser om noe skulle være galt. Noen selgere vil ha pengene med en gang heller enn å vente til pakken er hentet pluss den bufferen. Selve sendingen tror jeg ikke er treigere på noen måte. Har ikke opplevd en konfliktsituasjon etter bruk av fiks ferdig så vet ikke akkurat hvordan det løses hvis noe sånt skulle oppstå. Antar finn gjør en vurdering av partenes versjon av saken.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...