Wolf22 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det er trist, veldig trist. Men det er også sant. iPoden min "døde" i overigår. Var på jobb mens jeg hørte på den, og plutselig sluttet den å spille! Jeg tok den ut av lomma for å se om batteriet hadde gått ut, men iPoden viste at det ikke var noe galt. Den sto fortsatt og spilte. Jeg er helt sikker på at det ikke har noe med ørepluggene å gjøre... Jeg prøvde å spole meg fremover i sangen, men nei da! Da frøys hele greia - før den bytta til en annen sang... Jeg bestemte meg for å resette den, noe som kanskje ikke var så smart. Når jeg nå prøver å koble den til data'n min, står det at den må formateres. Når jeg prøver på den, klikker den fordi det står "diskfeil". Det var da jeg bestemte meg for å ringe Apple Support. Etter et par sekunder med ventemusikk prata jeg med en svenske som sa at han skulle sende ut en pakke til meg sånn at jeg kunne sende iPoden tilbake... Håper den kan repareres, jeg har behandlet den som om den var en atombombe! Jeg har aldri mistet den i bakken eller noe sånt. Den koster jo så mye Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ikke alltid det dyreste som er det beste Lenke til kommentar
Prox Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 tulling ! iPod er jo det beste ! Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ikke alltid det dyreste som er det beste Jo når det kommer til mp3 spiller så er det faktisk det.. IPOD er helt unikt. Må ha meg IPOD ... må ha .. jeg vil .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 altså... lydkvaliteten på ipod forsvarer ikke prisen. Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) altså...lydkvaliteten på ipod forsvarer ikke prisen. Kommer helt an på hva slags filer man bruker. Går man for AAC er lydkvaliteten ikke noe å klage på. Dessuten så er det dyreste det beste noen ganger. Endret 16. januar 2004 av Wolf22 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 tulling ! iPod er jo det beste ! Tulling..tja, kansje det... Men ipod best...trokke det du! Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Men ipod best...trokke det du! Spørs hva man legger i "best". altså...lydkvaliteten på ipod forsvarer ikke prisen. iPod er jo rimelig i forhold til mange. Kusina mi kjøpte en mp3spiller med 200mb, den kosta drøye 3000. Da vil ihvertfall _jeg_ heller ha en 10gb iPod for litt under den prisen... iPod har god lyd. Batteriet er det eneste jeg kan trekke ned på. Og batteri-skifting prisen. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 du kan ikke sammenligne en minne og hardiskbasert spiller. kanskje nå snart, men ikke ipod med andre.... ipod er stor, og ikke liten, selv om du har masse plass er den stor... om den er best? kommer jo ann på formålet, er det mest plass? størrelse? kvalitet? eller hva er det? Lenke til kommentar
mphones Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 du kan ikke sammenligne en minne og hardiskbasert spiller. kanskje nå snart, men ikke ipod med andre.... ipod er stor, og ikke liten, selv om du har masse plass er den stor... om den er best? kommer jo ann på formålet, er det mest plass? størrelse? kvalitet? eller hva er det? den er ikke så veldig stor syntes nå jeg.... minder en en del mobiltelefoner...... ikke noe problem å ha i lomma... og lydkvaliteten er super! spesielt med KOSS høretelefoner, da er det en drøm å høre på musikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Men ipod best...trokke det du! Spørs hva man legger i "best". altså...lydkvaliteten på ipod forsvarer ikke prisen. iPod er jo rimelig i forhold til mange. Kusina mi kjøpte en mp3spiller med 200mb, den kosta drøye 3000. Da vil ihvertfall _jeg_ heller ha en 10gb iPod for litt under den prisen... iPod har god lyd. Batteriet er det eneste jeg kan trekke ned på. Og batteri-skifting prisen. selvfølgelig, jeg hadde da også foretrukket en ipod foran en 200mb mp3 spiller til rundt 3000kr.. lyden er dog rent generelt bedre på creative zen, noe som betyr at istedenfor å bruke 3000kr på en 10gb ipod så kan du bruke 2600 på en 30gb zen. er også morsomt at en 20gb ipod koster 200kr mer enn en 60gb zen. dog har ipod en mer "må ha faktor" men den er kraftig overpriset. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Du har iallefall krav på ny iPod eller at den andre blir reparert. Kva versjon var det? 1, 2 eller 3? Og kva størrelse. @ "Ikke alltid det dyreste som er det beste" Sjølv de dyraste kan ha feil. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 har selv en 256 mb minnebasert spiller, får ikke mindre, og det passer yppelig for meg! hvis jeg derimot skal sitte mange timer på buss eller ligende, så hadde jeg vurdert iPod ja. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Har ikke prøvd eller sett zen irl, så kan ikke uttale meg noe om det. Men ut ifra det jeg har lest av tester, virker for meg som om iPod har den beste lydkvaliteten. *edit: Forresten, har rent glemt topicen. Gjelder 2 års garanti på den iht forbrukerkjøpsloven, pluss at det er jo en 1års garanti fra Apple, så det skal ikke være noe problem. Endret 19. januar 2004 av sirpetterjones Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Ja, nå har alle svarene vært off-topic Fikk i dag en tom boks som jeg skal sende iPoden tilbake i. Det eneste problemet er at jeg må fylle ut et skjema (som er på nederlandsk), og at det står at jeg må undertegne tre kvitteringer. Det er 11 kvitteringer i boksen. At ikke Apple kan få til no bedre!?! STOOOOOOOOOOOOORT minus der. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Har ikke prøvd eller sett zen irl, så kan ikke uttale meg noe om det. Men ut ifra det jeg har lest av tester, virker for meg som om iPod har den beste lydkvaliteten. *edit: Forresten, har rent glemt topicen. Gjelder 2 års garanti på den iht forbrukerkjøpsloven, pluss at det er jo en 1års garanti fra Apple, så det skal ikke være noe problem. Zen er mye styggere ihvertfall! Vennina mi har den, men jeg tror ikke den er så ille med lyd.. Og siden du får ca. 30 GB for 3000 er det jo ikke så ille.. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Ipod er helt klart noe av det beste innen mp3-spillere, og er ett av untakene i teorien "dyrest er ikke alltid best". Når det gjelder lydkvalitet kan jeg ikke forstå at noen har noe å klage over. Selvsagt er ikke de medfølgende øreproppene de beste, men har man noe av bedre kvalitet er lyden svært bra (anbefaler Koss). Kan ikke fatte at noen kaller 3. generasjons Ipod'en for stor (kan selvsagt være at den som nevnte det ikke var klar over volum-forbedringen fra 2.generasjon ). Spesielt om man tar 40gb som utgangspunkt. Lett er den også. BTW Wolf22: Alle svar offtopic? De handler om Ipod, de fleste i alle fall, og du stilte ikke noen konkrete spørsmål (minner om ordet diskusjonsforum) Endret 26. januar 2004 av cnil Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 BTW Wolf22: Alle svar offtopic? De handler om Ipod, de fleste i alle fall, og du stilte ikke noen konkrete spørsmål (minner om ordet diskusjonsforum) OK da, OK! Jeg bare håpte at det var noen der ute som hadde opplevd det samme... men det er det tydeligvis ikke. Har ringt UPS nå, de skal komme å hente den i morra. Håper at jeg får tilbake en iPod som virker! Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 UPS - ekke det et TV-selskap? altså hvorfor ringe UPS ang. iPod?!?!?! **skikkelig forvirra** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå