Gjest dacfc...ade Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Hei, Litt for moro skyld, prøver jeg å forstå lønnslippen min, for å kunne regne ut på forhånd hva jeg får utbetalt, når eneste variabel er evt. antall overtidstimer. Poster anonymt, da jeg egentlig ikke liker å nevne konkrete tall. Siste lønnslipp ser ut som følger: Fastlønn: 40 977,96 Komp. Hjemmekontor: 595 Skattbar gruppelivspremie: 85* Skattefri gave (mobiltelefon): 366* (De to sistnevnte, er ikke utbetalt, men påvirker skattetrekk) Kontingent Handel og Kontor: 574 (1,4% av fastlønn) Forsikringstrekk fagforening: 178 (fast sum) Ingen overtid den måneden. Jeg har da lagt sammen de fire øverste, og trukket fra de to siste, og kommer til 41 291,96 På lønnslippen har de kommet fram til 41 103 som grunnlag for skattetrekket. Mistenker at det er de to "ikke utbetalte" som forvirrer meg litt? Anonymous poster hash: dacfc...ade Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar (endret) Kan du dobbelsjekke de tallene du har skrevet? Det virker som det er noe som ikke stemmer. Endret 28. januar av mobile999 Lenke til kommentar
Gjest dacfc...ade Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar mobile999 skrev (25 minutter siden): Kan du dobbelsjekke de tallene du har skrevet? Det virker som det er noe som ikke stemmer. Tallene stemmer. Anonymous poster hash: dacfc...ade Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Gjest dacfc...ade skrev (1 time siden): eg har da lagt sammen de fire øverste, og trukket fra de to siste, og kommer til 41 291,96 Når jeg summerer det samme får jeg 41271,96. Hvor kommer "dine" 20 kroner fra? Lenke til kommentar
Gjest dacfc...ade Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar mobile999 skrev (4 minutter siden): Når jeg summerer det samme får jeg 41271,96. Hvor kommer "dine" 20 kroner fra? Sorry, så det nå. Fastlønn skal være 40 997,96, ikke 40 977,96 Anonymous poster hash: dacfc...ade Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Da er skattetrekksgrunnlaget ditt: 40997 595 85 -574 = 41103 Lenke til kommentar
Gjest dacfc...ade Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar mobile999 skrev (36 minutter siden): Da er skattetrekksgrunnlaget ditt: 40997 595 85 -574 = 41103 Takker Anonymous poster hash: dacfc...ade Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Skattetrekksgrunnlaget er alle linjene minus fagforeningstrekk. Bruttolønn er fastlønn pluss kompensasjon hjemmekontor minus fagforeningstrekk og forsikringstrekk fagforening. Faktisk utbetaling er bruttolønn minus skatt. Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar (endret) Edit: leste ikke de andre svarene først. Endret 29. januar av HW1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå