Gå til innhold

Xbox Media Center - Playlist

Rob3rt

Anbefalte innlegg

Mornings!

Har et par spørsmål angående "Xbox Media Center", jeg har lagt inn MP3 filer og en del filmer.

Spm. 1

Hvordan lager jeg playlist av MP3 filene? Ser det er et playlist valg i menyen, men må jeg lage denne playlisten på PC'en eller hva?

Spm. 2

Dette gjelder avspilling av filmer. Jeg har en del musikkvideoer som jeg har lagt inn. Men det som er dumt er at når en film er ferdig og spille, stopper den, den hopper ikke automatisk videre til neste film i listen, slik som den gjør med MP3 filene. Noen som vet en løsning på dette? Og-Går det an å lage playlister med filmer?

En siste ting, er "Xbox Media Player" noe bedre enn Media Center? Er det lurt å ha begge? Og hvor kan man eventuellt laste ned Media Player?

Mvh

Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. PLaylist kan du lage på PC'n, ja. For å lage en playlist som skal funke på xboxen, legger du låtene i samme mappe som lista lagres. kan lages i form av *.ls eller *.m3u

2.

Hopper den til neste video i mappa? Det gjør ikke min.

3.

Media Center er veldig buggy.

Jeg syns media PLAYER er best på stort sett alle måter. Den er veeldig stabil. Låser seg stort sett aldri, så lenge du ikke gjør noe feil, som å prøve å høre på shoutcast når den ikke engang har internett forbindelse eller gå inn på samba uten nettverk...

Media player har også et mye bedre look, synes jeg, med stilige, animerte menuer.

Jeg synes også det er mye lettere å skjønne configen til xbox media Player.

Husk å vær sikker på at du har aller siste versjon av begge.

Ja, du bør ha begge playerene på maskina. De tar jo ikke stor plass. Det er også en bug i xbmp som gjør at den ikke spiller .rm filer. nyeste xbmc spiller disse. (låser seg hvis du prøver å spole, pause, osv)

Lenke til kommentar
Og plusser på enda et spørsmål, hvor kan jeg laste ned siste versjon av både XBMP og XBMC ?

xbins, dvs der finner du linken til en ftp med xbmc/p.

Begge programmene blir laget av samme gruppe, men de mente de hadde låst seg fast i P og for å kunne implementere nye spennende funksjoner så begynte de på scratch med C.

Neste spm blir vel, hvor finner jeg xbins;

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=190788

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...