Senjabærta1 Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar (endret) Jeg har noen piggfrie vinterdekk som fulgte med min volvo x60 (2016), men fikk tak i vanlige piggdekk siden jeg ville ha det enn piggfri. Men så skal jeg flytte og må få fart med å få de solgt, men hvor mye kan jeg eventuelt ta for de? Kan veldig lite ang slikt og trenger hjelp så jeg kan få lagt ut så de slipper å være med til ny boplass. Er 4 like dekk. Endret 27. januar av Senjabærta1 Ekstra info Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Min første tanke er at jeg ville ikke kjøpt så gamle dekk selv om de ikke er noe slitt. Blir ikke gummiblandingen for stiv etter alle disse årene? Dårlig veigrep. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Ser ut som de er datert til 2018, så de er eldre enn hva jeg synes er komfortabelt. Hvor dypt går mønsteret i midten av dekket? Ser litt slitt ut. Vinterdekk skal ha minimum 3 mm, nye har rundt 10mm. Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar "piggfrie vinterdekk som fulgte med min volvo x60 (2016)" Det er ~7 år gamle dekk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Du finner datomerking på siden av de. Det står som uke og år, f.eks 3216. Jeg kjører på dekk fra 2017 og det er null problem, disse er vel på 7-8 millimeter enda. Mange nye dekk har faktisk bare 8-9 mm mønster. 10 mm er mer unntaket, mulig noen merker har det. Jeg vil tro dekkene kan brukes en sesong eller to til, men det avhenger av føret der man kjører. Man må alltid tilpasse farten til forholdene og veigrepet uansett. Du kan sikkert ta ca 5 tusen for dette, bare felgene er jo verdt en god del. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar 8 år gamle dekk og felger.. Personlig så hadde jeg ikke kjøpt de for 500 kr en gang. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Regner med at du mener komplett hjul, vi si rundt 2000 kr er realistisk å få for dem. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar 36 minutes ago, Iterion said: 8 år gamle dekk og felger.. Personlig så hadde jeg ikke kjøpt de for 500 kr en gang. Jepp. Dekk går ut på dato. Om jeg husker er det 5 år... 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar 5 hours ago, Senjabærta1 said: Jeg har noen piggfrie vinterdekk som fulgte med min volvo x60 (2016), men fikk tak i vanlige piggdekk siden jeg ville ha det enn piggfri. Men så skal jeg flytte og må få fart med å få de solgt, men hvor mye kan jeg eventuelt ta for de? Kan veldig lite ang slikt og trenger hjelp så jeg kan få lagt ut så de slipper å være med til ny boplass. Er 4 like dekk. Kjørt piggfrie vinter dekk siden 99. Hvorfor piggdekk? Lenke til kommentar
Senjabærta1 Skrevet 28. januar Forfatter Del Skrevet 28. januar Kjetil Lura skrev (1 time siden): Kjørt piggfrie vinter dekk siden 99. Hvorfor piggdekk? Jeg bor ganske enkelt en plass i nord norge der vær og veier er jævla ustabilt på vinteren, kan gå fra fine vinterveier til speilholke på veldig kort tid. Vi har prøvd med piggfri før på en annen bil, men det er å kjøre med livet som innsats.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Gummien er verdiløs, men du får solgt felgene til en Volvo fanatiker. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Hei. Det som er viktig og huske på er folk er forskjellig og folk bor på forskjellige plasser. Piggfrie Vinterdekk er ikke for alle. På noen plasser kan det faktisk lønne seg og kjøre med Piggdekk som f. eks oppi Nord. Det er heller ikke sånn at selv om en person har kjørt på Piggfrie vinterdekk i mange år, så betyr ikke det at det passer seg for alle andre og gjøre det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå