GoldlaXiE Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Før var prosessoren 50 grader, skjermkortet var 50 grader og hovedkortet var 45.. so kjøpte eg meg to ny vifter for 300..! no er teperaturen 40 grader på alt sirka.. var dette bortkasta peng? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Tja, du fikk jo 10 grader celsius mindre varme da. Syns ikke det var så ille. Hva hadde du forventa? Forresten, hva slags vifter kjøpte du? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette er ikke bortkastede penger, nei. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 10 grader redusert temperatur er mye! Husk at du får det aldri kaldere enn i rommet PCen er i, unntaken med disse fryseboksmotor baserte kjølesettene. La oss anta at det var 22 grader i rommet ditt. Før var det da 28 grader varmere i CPU core, når er det kun 18 grader varmere. Du har nesten fått et for kaldt system :-) , hvis du ikke planlegger seriøs overklokking. For da kan du aldri få det kaldt nok. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 10 grader redusert temperatur er IKKE mye i denne sammenhengen, da 50'C på CPU ikke er unormalt/skadelig. Med to nye vifter er jeg sikker på at PCn støyer en god del mer, noe som ihvertfall jeg ville vært foruten bare for å få CPU ned på 40'C. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Bråket vart ikkje noke meir.. cpu vifta mi er på 20desibel mens dei nye er på 15... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Bråket vart ikkje noke meir.. cpu vifta mi er på 20desibel mens dei nye er på 15... Det nok ikke så enkelt å regne ut støy. 1. To støykilder med 15dB gir en støy på 18dB. 2. CPU vifter sitter inni i kabinettet og blir dempet av det. Kabinettviftene får du rett i fleisen, så de hører du bedre. De dempes ikke av noe før støyen når ditt øre. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Hehe... målte støyen med en desibel måler..! 1 desibel forskjell uten og med viftene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå