asbernt Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar (endret) Jeg har jobbet for en kommune som renholder på midlertidige korte kontrakter siden august 2015. har blitt utbetalt etter avregning av timelister som har vært utfyllt av leder. 1.juni 2021 fikk jeg fast jobb og fortsatt lønn på etterskudd etter innlevering av oppmøteprotokoll. Når jeg valgte å slutte i denne jobben fra og med 2.januar 2024 gjelder ikke etterskuddslønn men da har det blitt forskuddslønn. Min fornuft sier meg at jeg da mangler en utbetaling. Detter står det ikke noe omi ansettelses kontrakten og heller ikke i alle de kontraktene som har vært tidsbegrenset. Jeg har nøye studert fenomenet og jeg føler at min hjerne er forkrøplet og ikke klarer å forstå. Fenomenet har hendt meg to ganger i denne kommunen som for tiden har [etter min mening] et alvorlig trivsels problem. Jeg valgte å si opp min stilling på grunn av gjentatte hendelser av hersketeknikk. Endret 24. januar av Gaea Moderator fjernet sensitiv info (bildet). Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar Det er fult mulig at arbeidsgiver har gjort feil. Det er også mulig at du har fått dobbelt utbetalt ved en anledning. Men at du ikke har tenkt over det. Kanskje de har f.eks avregnet mot trekk for feriepenger. (Det er isåfall verdt å se på om de gjorde feriepengene riktig det året) Jeg ville spesielt sett på lønnen for den måneden når du først fikk fast lønn. Hvis jeg var deg så hadde jeg spurt lønnsansvarlig. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar Hvis du har blitt etterskuddslønnet og så går til forskuddsavlønning så skal du på et eller annet tidspunkt ha fått lønn for to måneder - forrige og inneværende - i samme måned. Jeg vil anta at feilen har oppstått en eller annen gang i forbindelse med overgangen til fast ansettelse, fordi dette gjerne utløser omberegninger og endringer i lønnssystemene. Du bør snarlig ta kontakt med fagforening eller advokat. Feil i lønnsutbetalinger fra 2021 blir nemlig foreldet løpende i 2024. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå