tormac Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei! Jeg vurdere å kjøpe meg et nytt digitalkamera. Selv eier jeg ikke et kamera, men bruker ofte samboerens Nikon Coolpix 775. Har også erfaringer med Canon S30, som jeg synes var ganske bra, og Canon Ixus IV, som er helt supert med tanke på størrelsen. I sommer lånte jeg et analog speilrefleks kamera fra Canon som jeg syntes var kjempe gøy å ta bilder med og bildene ble veldig bra, men siden 90% av bildene jeg tar skal brukes på internett (NETFISH.NO) så er det lite gunstig å kjøpe analogt. Derfor vurdere jeg nå et digitalt speilrefleks kamera. Canon sine 300D og 10D virker jo meget interessante. Er det noen som kan fortelle meg vilket jeg eventuelt bør velge. Kanskje det finnes andre kameraer som passer bedre til mitt bruk som er i fiskerelaterte situasjoner. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 10D egner seg bedre for litt røffere behandling (de som drar med seg kameraer rundt omkring i biler etc. uten bag) + seriefunksjonen er endel raskere. Hvis disse kriteriene ikke er viktige, hadde jeg valgt 300D. Dette fordi det er rundt 4000 kr billigere. Bildekvaliteten er den samme (samme bildebrikke på begge). Det kan være litt vanskelig å få tak i begge disse kameraene i Norge nå pga. stor etterspørsel. Derfor velger mange å handle fra USA. Husk at du bør beregne endel tusenlapper i optikk i tillegg. Skal man få utnyttet disse kameraene til sitt fulle, må man ha bra linser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå