EspenFe Skrevet 23. januar Del Skrevet 23. januar Hei. Jeg har en Nissan Leaf 2017 med håndbrekkwire. Skulle kun bytte wire, men bestemte meg også for å bytte ut skiver+klosser+wire på begge bakhjula. Nå henger det ene bakhjulet seg under revers, og lager en sinnsyk pipelyd. Jeg smurte også glidepinnene samt byttet mansjettene. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. januar Del Skrevet 23. januar (endret) Det "lukter" monteringsfeil. Klosse som er satt i feil vei, noe som er løst, eller annen "brainfart" under arbeidet... Bare å demontere igjen med en gang, og se på tingene. Helst før noe går i stykker. Endret 23. januar av MailMan13 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. januar Del Skrevet 23. januar Har du sjekket at alt glir lett og er smurt opp skikkelig? 2017 og må allerede bytte wire høres ikke bra ut. Byttet du både bremseklosser og bremsebånd, eller bare en av delene? Det kan jo være at brekk mekanismen er låst fast eller rustet. Det er også viktig å skjønne hvordan strammingen fungerer. Dette finner du video av på YT. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 23. januar Del Skrevet 23. januar Antar at Nissan Leaf også har hydraulisk bremsesystem ? Sjekket nivå av bremsevæske? Bremsevæske skal byttes annet hvert år uansett da den trekker til seg fuktighet over tid slik at væsken kan koke = null bremseeffekt. Etterhvert som klossene slites kan det også være etterfylt bremsevæske. Nye klosser presser stempler (i kaliper) tilbake og dermed bremsevæske tilbake. Hvis for fullt kan det hindre stempler i å bevege seg tilbake og nye klosser blir liggende mot bremseskive. Samme hvis stempler har fått møkk el rust på siden som gjør at de ikke glir tilbake i kaliperen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. januar Del Skrevet 25. januar Parkeringsbremsen på Nissan Leaf har et voldsomt selvpåtrekk og det viser seg ofte når man rygger. Slakk opp litt på justeringen på det hjulet som henger. Disse skal ha litt lang vandring på parkeringsbremsen. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. januar Del Skrevet 25. januar Husker ikke helt hva jeg justerte på lengre, men var det ikke til hjulet satt helt fast og så 2 runder tilbake som var det riktige tro? Brekket skal vel ikke ta før på andre eller tredje kneppet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå