*Magnus* Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar Hei. Kjøpte meg en Lenovo Legion 5 slim 4070 8gen her om dagen. Den kom med 500gb og 16gb ram. Tenker og oppgradere den til 32Gb ram og legge til en ekstra m.2 2TB for å gi litt mere plass. Har googles masse, og de jeg har funne, sliter jeg med å finne i norske butkker, så derfor spør jeg her. Har dere noe anbefalinger til både ram og ssd til denne laptopen? På forhånd takk Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. januar Forfatter Del Skrevet 22. januar (endret) Vil disse fungere? er de kompatible med laptopen? Kingston FURY 2TB - SSD M.2 - Komplett.no Kingston FURY Impact DDR5 5600MHz 32GB - Minnebrikker - Komplett.no Endret 22. januar av *Magnus* Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar Det er nesten umulig å si før man enten har åpnet den, eller sett på video av andre som har åpnet den. Mange laptoper har 1 rambrikke loddet fast samt 1 port for ekstra brikke senere. Du må finne ut om din maskin har 1 eller 2 brikker og om begge er mulig å ta ut. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. januar Forfatter Del Skrevet 22. januar Hei. Så akkurat en video fra noen som åpnet den (min modell(vel. intel og ikke amd, men er vel lik ellers)) begge ram brikkene kan tas ut. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar Du kan f.eks bruke cpu-z til å sjekke rammen din. Men uansett tror jeg at jeg ville åpnet maskinen før jeg bestilte noe så jeg er sikker på at det passer. Vær også obs på at du sannsynligvis voider warranty på laptopen ved å gjøre dette. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar (endret) Jeg vil tro Lenovo har support sider der en kan finne manual eller informasjon om RAM brikker. Det er også mulig at Kingston har sider der en kan søke opp kompatible RAM brikker. Om det er DDR5 5600MHz RAM du har er det vel gode muligheter for at slike med samme hastighet virker. Endret 22. januar av Svein M Lenke til kommentar
toiota Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) On 22.1.2024 at 9:20 PM, *Magnus* said: Vil disse fungere? er de kompatible med laptopen? Kingston FURY 2TB - SSD M.2 - Komplett.no Kingston FURY Impact DDR5 5600MHz 32GB - Minnebrikker - Komplett.no Hei *Magnus*, jeg har samme laptop som deg, men med 4060. (kjøpt feb. 2024) -- "Kingston FURY Impact DDR5 5600MHz 32GB - Minnebrikker - Komplett.no" er kompatibelt -- har kjøpt samme minne. -- "Kingston FURY 2TB - SSD M.2 - Komplett.no" er jeg litt usikker på. Denne M.2'en er tosidig, og dermed litt tykkere enn den som følger med laptop'en (Samsung 512GB, ensidig). Jeg tok ingen sjanser og kjøpte en ensidig M.2 SSD. Generelt avgir ensidige mindre varme og er mer strømgjerrige. Forslag til ensidige: Western Digital SN850X 2 TB Samsung 980 Pro 2 TB Samsung 990 Pro 2 TB Lexar NM790 2 TB Crucial P3 Plus 2 TB Kilde: TechPowerUp: SSD Specs Database Endret 14. mars av toiota Lagt til kilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå