Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ADSL linje!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har siden den 18. Desember 2003 vært ADSL kunde hos kvalito. Men jeg er lite fornøyd med linjen min. Opptil flere ganger i døgnet mister jeg hele internett-forbindelsen, og det kan ta noen minutter før den kommer tilbake igjen. Noen ganger hjelper det å slå av og på modemet. Når jeg mister forbindelsen lyser fremdeles DSL lampen i modemet, men noen ganger slutter den og lyse også. Ganske rart dette. Når jeg ringer Kundeserivce'n, sier de at det skyldes en linjefeil, og har feilmeldt linjen min 2 ganger nå til telenor. Og jeg har fått tilbakemelding av telenor at de har rettet opp i feilen, men jeg har fortsatt det samme problemet. Er det noen her som har noen anelse om hva dette problemet kan være ? Jeg har selv lurt på om det kan være noe galt med modemet. Har ringt support på modemet, men de sier at det ikke er noen kjent feil, og at det høres mere ut som en linjefeil.

 

-lect0r-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh

 

Ta en titt på hva som er skrevet om kvalito rundt om på forumet. Jeg vet om mange som er i samme situasjon som deg. det er sjelden telenors feil og oftest ispens. Når vi vet hva vi vet om kvalito, trekker jeg mine konklusjoner.

 

Velg en annen ISP! eks. Direct Connect AS www.directconnect.no. Jeg har hatt linje derfra siden i oktober og har konstant hastighet og er aldri ute av nett

 

H

Lenke til kommentar

Vi hadde lignende problemer med vår linje fra Tele2 (som vi tidligere hadde leid fra Telenor). Vi oppdaget at dersom vi løftet av røret på telefonen, så ble linja nesten helt stabil. Vi kunne faktisk se at linje-feil lampa sluttet å blinke og sync-lampa begynte å lyse når vi løftet røret av telefonen.

Når vi snakket med Tele2 mente de at det kunne være linjesplitteren og det hørtes jo ganske fornuftig ut.

 

 

 

PS: den linjesplitteren vi fikk var av feil type, så jeg har enda ikke fått testet hvorvidt det vil hjelpe..

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har siden den 18. Desember 2003 vært ADSL kunde hos kvalito. Men jeg er lite fornøyd med linjen min. Opptil flere ganger i døgnet mister jeg hele internett-forbindelsen, og det kan ta noen minutter før den kommer tilbake igjen. Noen ganger hjelper det å slå av og på modemet. Når jeg mister forbindelsen lyser fremdeles DSL lampen i modemet, men noen ganger slutter den og lyse også. Ganske rart dette. Når jeg ringer Kundeserivce'n, sier de at det skyldes en linjefeil, og har feilmeldt linjen min 2 ganger nå til telenor. Og jeg har fått tilbakemelding av telenor at de har rettet opp i feilen, men jeg har fortsatt det samme problemet. Er det noen her som har noen anelse om hva dette problemet kan være ? Jeg har selv lurt på om det kan være noe galt med modemet. Har ringt support på modemet, men de sier at det ikke er noen kjent feil, og at det høres mere ut som en linjefeil.

 

-lect0r-

Har samme problemet som deg, har også Kvalito. Jeg har ikke telefon, så det har ingenting med splitteren å gjøre hos meg.

Lenke til kommentar

jeg har 2mbit fra bluecom. Jeg får akkurat det samme problemet med at dsl lampa slutter å lyse. Jeg har også ringt til bluecom som har feilmeldt til ingen nytte. Det er vel ikke en tilfeldighet at jeg detter ut akkurat samtidig som noen borti gata her på msn? Og de har Telenor. Jeg tror ikke det er ISP`en sin feil, men ustabil DSLAM.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke en tilfeldighet at jeg detter ut akkurat samtidig som noen borti gata her på msn? Og de har Telenor. Jeg tror ikke det er ISP`en sin feil, men ustabil DSLAM.

Kanskje det er Nokia DSLAM-er?

De har i noen versjoner problemer med stabiliteten, har du bedt Bluecom sette linja på overvåkning hos Telenor Networks?

Lenke til kommentar
Det er Nokia DSLAM ja.......

Jeg ba dem om å sette den på overvåking, og de sa det skulle være fikset innen mandag kveld. Men opplever fortsatt ustabilitet. Er så lei av å ringe inn og klage nå.

Da må det sikkert byttes linjekort, desverre kan det sikkert ta litt tid før det er skiftet.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har siden den 18. Desember 2003 vært ADSL kunde hos kvalito. Men jeg er lite fornøyd med linjen min. Opptil flere ganger i døgnet mister jeg hele internett-forbindelsen, og det kan ta noen minutter før den kommer tilbake igjen. Noen ganger hjelper det å slå av og på modemet. Når jeg mister forbindelsen lyser fremdeles DSL lampen i modemet, men noen ganger slutter den og lyse også. Ganske rart dette. Når jeg ringer Kundeserivce'n, sier de at det skyldes en linjefeil, og har feilmeldt linjen min 2 ganger nå til telenor. Og jeg har fått tilbakemelding av telenor at de har rettet opp i feilen, men jeg har fortsatt det samme problemet. Er det noen her som har noen anelse om hva dette problemet kan være ? Jeg har selv lurt på om det kan være noe galt med modemet. Har ringt support på modemet, men de sier at det ikke er noen kjent feil, og at det høres mere ut som en linjefeil.

 

-lect0r-

Lykke til ! Håper det ikke tar _for_ lang tid før ting kommer på beina!

Lenke til kommentar
Eh

 

Ta en titt på hva som er skrevet om kvalito rundt om på forumet. Jeg vet om mange som er i samme situasjon som deg. det er sjelden telenors feil og oftest ispens. Når vi vet hva vi vet om kvalito, trekker jeg mine konklusjoner.

 

Velg en annen ISP! eks. Direct Connect AS www.directconnect.no. Jeg har hatt linje derfra siden i oktober og har konstant hastighet og er aldri ute av nett

 

H

Som oftest er det telenor sin feil! men Kvalito må rette seg etter kundene uansett... jeg betaler ikke penger for ei linje jeg ikke får.

Før man whiner på en isp ta å sjekk om alt er ok hjemme... linja, splitteren, telefon osv.

 

Kvalito funker fint hos meg... men er ikke 100% fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...