Dassen Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar (endret) Hei! Kaffemaskinen hadde problemer med varmeelementet, men fant raskt problemet. En termostat hadde falt av og en sikring hadde gått. Fikk festet termostaten igjen, men finner ikke ut hva slags sikring jeg kan erstatte den gamle med. Er dette noe man får kjøpt? Eventuelt, kan jeg bare tre spadene på en bilsikring? Hvor mange A, tro? Endret 21. januar av Dassen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Jeg vet ikke hva gjenstanden på bildet er. Antar at den er merket med en verdi om den er en sikring. Står det ingenting på den? Om din kaffemaskin er et kjent merke, og dette en kjent feil, finner du sikkert en guide på nettet. Om den er mindre enn 5 år, har du reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Det der er termosikring, så du må finne ut temperatur den er laga for, produsent og type. Så må du få tak i lik og bytte.Poenget er at den skal beskytte deg om termostaten får problemer. 2 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. januar Forfatter Del Skrevet 21. januar Takk for svar! Jeg får kontakte Siemens for å finne rett termosikring. Det er en Siemens CT636LES1/7. Den er forsåvidt innenfor 5 år, men jeg ordner dette lett selv om jeg bare får tak på delen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Om du fikser det selv, lærer de aldri å kvalitetskontrollere de dårlige produktene sine. Gi dem denne leksjonen så de kan forbedre produktet. Med mindre det var selvforskyldt, da. 1 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar (endret) barfoo skrev (1 time siden): Det der er termosikring, så du må finne ut temperatur den er laga for, produsent og type. Så må du få tak i lik og bytte.Poenget er at den skal beskytte deg om termostaten får problemer. Kjenner termosikringer 120 °C, 230V, 10A slik: Sikker på at det ikke er noe annet på TS sitt bilde?? Endret 21. januar av trikola Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar 16 minutes ago, trikola said: Sikker på at det ikke er noe annet på TS sitt bilde?? Sikker? Nei, men gitt plassering og forklaring så er det jo termosikring som skal ryke ved en gitt temperatur. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. januar Forfatter Del Skrevet 30. januar Tusen takk for god hjelp. Dere pekte meg i retning riktig del, og jeg har fått tak på den og installert. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Og er det en termosikring? @Dassen Hva heter dingsen offisielt? 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. januar Forfatter Del Skrevet 31. januar trikola skrev (11 timer siden): Og er det en termosikring? @Dassen Hva heter dingsen offisielt? Termosikring, termo-regulator, termostat. Har sett en rekke ulike benevninger. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Må ikke blande termostat og termo-sikring. To forskjellige ting. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. januar Forfatter Del Skrevet 31. januar sedsberg skrev (6 timer siden): Må ikke blande termostat og termo-sikring. To forskjellige ting. Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar sedsberg skrev (7 timer siden): Må ikke blande termostat og termo-sikring. To forskjellige ting. Forskjellige anvendelser, men begge er normalt basert på bimetall, så fremt de ikke er elektroniske. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Mange av de er også "one shot" smeltesikringer. Har de først løst ut så må de byttes. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Min varmekassett bruker kapillærrør både på termostat og sikring. Forskjellen er at sikringen får en fjær til å vippe over, må resettes manuellt. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar (endret) Dingser som bryter strømmen og må resettes manuelt/erstattes (eller må kjøle laaaangt ned før den lukker kretsen igjen - f.eks i hårfønere, batterier - er for meg sikringer. Dingser som begrenser temperaturen og prøver å holde den konstant er termostater. Endret 31. januar av trikola 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå