lavizh Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Dersom det ikke sviver i det hele tatt kan du teste det ved å bruke en binders slik at en kortslutter det. Da tar du bindersen og bøyer den til en U. Dra ut den breie kontakten i hovedkortet og putt de to endene i huller der det er en grønn kabel og en svart. Det er på den siden som haken på kontakten er. ledning nr. 4 (fra venstre) er grønn (som regel) og nr 3 er svart nr. 5,6,7 er også svart. Når strømforsyningen er på og strømmen i skal vifta nå gå rundt. Gjør den ikke det er strømforsyningen død. Kan dette stemme ?? mvh Frode. ------ [email protected] Somatic Sense Recordings -=- Vascotia Official Website - Forhåndsbestill vår Vinyl (12") hos www.only-djs.com !!! Endret 15. januar 2004 av lavizh Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ja det stemmer. Lenke til kommentar
Mr_Sojo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Men blir det ikke kortsluttet da? er kortsluttet=ødelagt? Du sier jo selv i begynnelsen av innlegget at du kan teste d ved og bruke en binders til og kortslutte den. Undrer litt da jeg har en psu som jeg gjerne skulle ha fått testet -Sverre Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 å kortslutte er nødvendig vis ikke noe galt. når du tryker på "PÅ" knappen på maskinen din, kortslutter du 2 pinner som sitter på hovedkortet dit, det får strømforsyningen din til å "starte" Ved å kortslutte de 2 punktene i den breie kontakten, hopper du i grunn bare over hovedkortet, og går rett på psu, så i tilfelle det er noe galt kan du prøve å starte psu på denne måten. ikke anbefalt å kortslutte feil legninger Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 har nettopp teste min PSU på denne måten og det funket helt greit! samme gjorde også psu'en Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Men blir det ikke kortsluttet da? er kortsluttet=ødelagt? Du sier jo selv i begynnelsen av innlegget at du kan teste d ved og bruke en binders til og kortslutte den. Undrer litt da jeg har en psu som jeg gjerne skulle ha fått testet -Sverre Du har rett med at de to ledningene blir kortsluttet. Men kortsluttet er ikke alltid det samme som å ødelegge. I dette tilfellet er det en kortslutning (kontakt) mellom Grønn ledning og jord som starter opp strømforsyninga. Normalt sett gjør hovedkortet den jobben, men man kan teste ved å bruke f.eks en binders. MEN, skulle man gjøre det mellom +5V og jord eller +12v og jord, da ødelegger du PSU'en. Så grønn er den eneste ledningen du kan kortslutte til jord (sort ledning) uten å føkke det til. Kobler du sort ledning til gul eller rød, så kvelder PSU'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå