NotGeirOveJohansen Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Hei, fikk problemer med bilen under kjøring i dag og måtte desverre bare stanse bilen og få bilberger. Berger opplyser om at det er multireimen som har røkket. Noen som har erfaring med dette? Forstår det sånn at det kan i verstefall ødllegge motoren helt om det blir kjørt med lenge. Men bilen funket helt fint når jeg startet den og fikk bare kjørt 4-5 min før den fikk problemer, fikk da stoppet den så fort som mulig. Berger startet også bilen for å kjøre den av og på lasteplanet. Så det kan vell ikke ha godt så galt eller? Noen som har erfaring med dette og evt cirka pris for bytte? Bilen det gjelder er en Susuki Ignis 2006 mod. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Med multireim skal det ikke være noen fare vanligvis for noe som helst Med registerreim er det mer flaks om motoren ikke ryker.. Lenke til kommentar
NotGeirOveJohansen Skrevet 20. januar Forfatter Del Skrevet 20. januar aklla skrev (7 minutter siden): Med multireim skal det ikke være noen fare vanligvis for noe som helst Med registerreim er det mer flaks om motoren ikke ryker.. takk, google søkene som gjorde meg litt redd for det, men tror google blandet mye mellom de 2 så. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Har selv havarert motor pga multireim strammer som røyk. Reimen løp løpsk og trengte gjennom til den kamreimen, da var det gjort. Best å ha motor uten kamrem egentlig. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar kremt skrev (3 minutter siden): Har selv havarert motor pga multireim strammer som røyk. Reimen løp løpsk og trengte gjennom til den kamreimen, da var det gjort. Best å ha motor uten kamrem egentlig. Ikke om det er en VAG motor Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar i 8 av 10 tilfeller ryker reima fordi reimstrammeren er utslitt så den vrir seg og skjærer i stykker reima. Har den automatisk reimstrammer så påse at den blir byttet. Hjelper sjelden bare å hive på ei ny reim. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar 10 hours ago, freedomseeker said: Ikke om det er en VAG motor Det var faktisk en vag motor. Uten at det hadde noe å si egentlig. Men skjønner hva du mener, de lager disse motorene med tynne sykkelkjeder som ryker lett. Lenke til kommentar
minim Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar NotGeirOveJohansen skrev (11 timer siden): takk, google søkene som gjorde meg litt redd for det, men tror google blandet mye mellom de 2 så. største faren med multireim er igrunnen om vannpumpe drives av denne og man ikke stopper i tide. Om vannet blir stående i ro så registreres det gjerne ikke at motor blir varm og en kan få koking med påfølgende skader i topp. Om du fikk stanset når du oppdaget at noe var galt så gikk det sikkert fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå