Gå til innhold

Samsung Galaxy S24/S24+/S24 Ultra


Anbefalte innlegg

Markiii skrev (11 minutter siden):

Jeg må ikke slikke på fingrene, og det er sjeldent at fingeren er så tørr at leseren ikke fungerer.

FaceID er ikke noe for meg.

Aller helst skulle jeg hatt en egen fysisk fingeravtrykksleser igjen.

Det hadde gjerne fungert bedre uten beskyttelse, men jeg bruker nesten ikke leseren siden suksess raten sikkert er nede i 20-25% så det er kjappere å gå rett på kode enn å fikle med flere forsøk for så å ende med kode likevel. 

Faceid bare virker. Helt genialt når en har prøvd skikkelig faceid fra Huawei elle Apple. 

Enig. Den på fold4 fungerte hver gang og var kjappere enn in-screen gimmicken. Om ikke faceid kommer skulle jeg ønske de fikk tilbake leser i sideknappen igjen på S serien også sånn som fold. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 hours ago, MisteRolf said:

Takk for godt tips!  Jeg kjøpte uten betenkning, greit å ha en plan B telefon som er litt nettere/lettere enn S24U!!

Kjøpte den selv som en ekstra til samsung fold5 jeg har. Bestilte når det var 10+ på lager, står på profilen min at den er forventet levert på onsdag..

Men ser på selve tlf nå på Power sine sider at den ikke er forventet på lager før 1.9 da den ble utsolgt etter jeg bestilte min. Håper virkelig de følger køen og jeg får min på onsdag som det står på min side 🙏🤞

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skjermen på Galaxy S24U ser ut til å ha en slags coating som får "usynlige" bruksmerker. Når jeg ser rett på skjermen, ser den helt fin ut - ingen merker/riper - men når telefonen er skrudd av og jeg vinkler den litt, ser jeg flere "striper"  - men de blir altså borte når jeg holder/ser på telefonen slik den vanligvis brukes.
Er det noen som har noen ide om det er mulig å fjerne de "usynlige" merkene - andre som har sett det samme ?

For ordens skyld - praktisk betyr det ingen verdens ting ved vanlig telefon-bruk, men det er litt irriterende... 

Søkte litt i diverse forum - og lurer på om det er "
oleophobic coating" som tar litt "skade" av lommerusk etc - og at det etter mer bruk vil bli helt slitt bort..

 

"You'll increasingly find oleophobic coatings on any device with glass that is meant for people to interact with. This means not just phones, but tablets, touchscreens on laptops, and more. This also includes screen protectors meant for use on these devices.

Where won't you find oleophobic coatings? Mainly, glass that the manufacturer never intends customers to interact with too often. The display on a laptop without a touchscreen, for example, won't always have an oleophobic coating. This is partly because the coating doesn't only affect how the screen looks, but also how it feels. The smooth feel of modern smartphone touchscreens has a lot to do with oleophobic coatings.

While this coating wearing off isn't as catastrophic as damaging your phone's screen, it's still something you should try to avoid. In addition to preventing your phone from gathering fingerprints, the coating also makes it easier to wipe them away."

Endret av MisteRolf
tillegg
Lenke til kommentar
MisteRolf skrev (18 timer siden):

Skjermen på Galaxy S24U ser ut til å ha en slags coating som får "usynlige" bruksmerker. Når jeg ser rett på skjermen, ser den helt fin ut - ingen merker/riper - men når telefonen er skrudd av og jeg vinkler den litt, ser jeg flere "striper"  - men de blir altså borte når jeg holder/ser på telefonen slik den vanligvis brukes.
Er det noen som har noen ide om det er mulig å fjerne de "usynlige" merkene - andre som har sett det samme ?

For ordens skyld - praktisk betyr det ingen verdens ting ved vanlig telefon-bruk, men det er litt irriterende... 

Søkte litt i diverse forum - og lurer på om det er "
oleophobic coating" som tar litt "skade" av lommerusk etc - og at det etter mer bruk vil bli helt slitt bort..

 

"You'll increasingly find oleophobic coatings on any device with glass that is meant for people to interact with. This means not just phones, but tablets, touchscreens on laptops, and more. This also includes screen protectors meant for use on these devices.

Where won't you find oleophobic coatings? Mainly, glass that the manufacturer never intends customers to interact with too often. The display on a laptop without a touchscreen, for example, won't always have an oleophobic coating. This is partly because the coating doesn't only affect how the screen looks, but also how it feels. The smooth feel of modern smartphone touchscreens has a lot to do with oleophobic coatings.

While this coating wearing off isn't as catastrophic as damaging your phone's screen, it's still something you should try to avoid. In addition to preventing your phone from gathering fingerprints, the coating also makes it easier to wipe them away."

Opplever akkurat det samme. Godt beskrevet... Fattet ikke hva dette var i starten, for det er jo ikke riper.

Lenke til kommentar
Clear skrev (På 4.9.2024 den 11:29 PM):

Noen som har hørt rykter angående sensorstørrelse til Galaxy S25 ?

Tror det kun er Xiaomi 14 Ultra som foerøpig kommer med 1" størrelse her i Norge.

Ikke hørt noe. Om Samsung virkelig skulle gjort noe unikt, så er det å lansere "open frame". Det hadde vært rått på en mobil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Woff skrev (På 27.9.2024 den 6:14 PM):

Hvordan skal jeg gjøre det for å få bestemte (forskjellige) varsel-lyder på hendelser? Har ei katteluke her som på min gamle mobil sier 'Mjau' hver gang kattene går ut & inn, men på den nye mobilen så er det samme lyd på alt.. Irriterende!
 

Innstillinger - Varsler - Avanserte Innstillinger - Administrer varselkategori for hver app.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si det er litt små oppdateringer som har kommet som irriterer litt, litt usikker om det er Samsung eller Google sin feil.

For en stund siden så ble posisjon i Galleri appen som brukes (Er vel Samsung sin), hvor jeg kan lete opp bilder på posisjon som før, men den henter ikke opp eldre bilder fra samme sted, kun de nyeste, og fortsetter på bilder tatt andre steder dagen før og etter. Så det er blitt umulig å finne gamle bilder fra samme steder selv at jeg vet de er der (Tar mye bilder på befaringer, og det blir en del bilder også etter at vi får jobbene).

Nå i siste oppdatering til Samsungskallet, så endret de snip-it funksjonen som hentes ut fra venstre siden. Før så kom firkanten opp med en gang, og det var å trekke i 2 hjørner så hadde jeg det jeg skulle lagre fra ett bilde eller nettside. Nå må jeg inn og tegne opp ett område før jeg må gjøre det samme som før. Så ting bare tar ekstra lang tid og ekstra tykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...