Gå til innhold

Samsung Galaxy S24/S24+/S24 Ultra

Anbefalte innlegg

mandela skrev (3 timer siden):

Hvilke apper som du bruker nå har ikke direktetilgang til Google Photos fra android photo picker?

Jeg fant ikke noe i noen apper før jeg synkroniserte hele albummet inn i fra icloud og inn på telefonen. Nå er det ikke godt å si hvor og hvilken bilder som vises siden kaoset er komplett. Er android photo picker noe som må installeres eller mener du jeg skulle fått tilgang til sky bildene i Google Photos direkte i f.eks Facebook messenger? Det virket ihvertfall ikke. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
random_user skrev (3 timer siden):

Fungerer utmerket med samsung sitt beskyttelseglass for s24u. Bare husk å registrere/oppdatere fingeravtrykk etter at glasset er montert. 

Er det glass eller film? Har du en lenke til det du brukte så slipper jeg å prøve enda flere som ikke virker :p

Lenke til kommentar
minim skrev (4 timer siden):

Jeg fant ikke noe i noen apper før jeg synkroniserte hele albummet inn i fra icloud og inn på telefonen. Nå er det ikke godt å si hvor og hvilken bilder som vises siden kaoset er komplett. Er android photo picker noe som må installeres eller mener du jeg skulle fått tilgang til sky bildene i Google Photos direkte i f.eks Facebook messenger? Det virket ihvertfall ikke. 

Kanskje du ikke ser på riktig sted, den brukes som standard i android messages appen, er tilgjengelig i whatsapp, telegram, gmail og et par andre apper jeg tittet i. Du vil da kun bla i Google Photos. Merker meg at de ikke har en uniform utseende ennå, men tilgang direkte fra meldingsappene er mulig.

Lenke til kommentar
mandela skrev (3 timer siden):

Kanskje du ikke ser på riktig sted, den brukes som standard i android messages appen, er tilgjengelig i whatsapp, telegram, gmail og et par andre apper jeg tittet i. Du vil da kun bla i Google Photos. Merker meg at de ikke har en uniform utseende ennå, men tilgang direkte fra meldingsappene er mulig.

Det er mulig. Må man installere noe? Jeg prøvde i gmail nå og der virker det faktisk, men i begge messages appene (hva i alle dager skal man med to) ser jeg bare bildene på telefonen. I Facebook messenger er det likt med messages for min del. Hadde det vært som i gmail i alle apper hadde der vært perfekt. 

Edit, kom inn via opera også via "filer" så skal ikke si at alt ikke virker :) Bare å få det likt overalt sånn som i opera/gmail da så er det løst.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Er det mulig å få flytende video-vindu dom kan legge seg over alle andre apper? Vant til at dette går av seg selv på iPhone, men for Android får jeg ikke gjort det uten å splitte skjermen, og da lukker vinduet det med en gang jeg åpner en ny app.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (25 minutter siden):

Er det mulig å få flytende video-vindu dom kan legge seg over alle andre apper? Vant til at dette går av seg selv på iPhone, men for Android får jeg ikke gjort det uten å splitte skjermen, og da lukker vinduet det med en gang jeg åpner en ny app.

Open in popup view fungerer i alle fall slik for apper 

Lenke til kommentar
mandela skrev (6 minutter siden):

Funksjonen heter Bilde-i-bilde og ligger under Apper > Spesialtilgang >

Hjertelig takk. Det merkelige er at det allerede er aktivert.

Edit: Er det så enkelt som at Altibox appen ikke støtter bilde-i-bilde? Funker på TV2 Play. 

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen triks for å få fingeravtrykk leser til å virke uten å fukte finger først? Jeg har registrert begge tomler to ganger (4avtrykk) som var et triks jeg fant på nett. Nå har jeg kanskje 20-30% suksess rate. Har merket at om jeg fukter finger så virker den mye bedre, men man kan jo ikke gå rundt å fukte den for hver opplåsing :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en S23 med batteri som sliter. Ladet min til 80 prosent i dag tidlig, og under en time så gikk den fort ned til 60 prosent. Så ble det vanlig igjen. Sjekket innstillinger og la ikke merke til noe spesielt som skulle være noe galt, for eksempel apper som bruker mye strøm.

Telefonen er ett og et halvt år gammel bare 

Lenke til kommentar
minim skrev (På 21.6.2024 den 1:43 PM):

Er det glass eller film? Har du en lenke til det du brukte så slipper jeg å prøve enda flere som ikke virker :p

På f.eks. Temu eller AliExpress kan du finne skjermbeskyttere av glass som fungerer med fingeravtrykksleser i skjermen. Det vil stå på sidene om dette støttes eller ikke. Søk etter "glass screen protector fingerprint" eller lignende.

Edit: Disse vil ikke fungere 100% like bra som uten skjerbeskytter, men hvis du bruker en slik og telefonen ikke klarer å lese fingeravtrykket så er det fordi fingeren er for tørr. Sveip den over et "fettete" sted i ansiktet, for eksempel, då får fingeren nok fuktighet til at leseren fungerer. Det høres litt ekkelt ut, men det fungerer. Mulig du også kan prøve å puste på fingeren for å gi den litt "damp" fra pusten og såvidt fukte den på den måten.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
minim skrev (På 9.7.2024 den 8:35 PM):

Er det noen triks for å få fingeravtrykk leser til å virke uten å fukte finger først? Jeg har registrert begge tomler to ganger (4avtrykk) som var et triks jeg fant på nett. Nå har jeg kanskje 20-30% suksess rate. Har merket at om jeg fukter finger så virker den mye bedre, men man kan jo ikke gå rundt å fukte den for hver opplåsing :p

Markiii skrev (22 minutter siden):

På f.eks. Temu eller AliExpress kan du finne skjermbeskyttere av glass som fungerer med fingeravtrykksleser i skjermen. Det vil stå på sidene om dette støttes eller ikke. Søk etter "glass screen protector fingerprint" eller lignende.

Edit: Disse vil ikke fungere 100% like bra som uten skjerbeskytter, men hvis du bruker en slik og telefonen ikke klarer å lese fingeravtrykket så er det fordi fingeren er for tørr. Sveip den over et "fettete" sted i ansiktet, for eksempel, då får fingeren nok fuktighet til at leseren fungerer. Det høres litt ekkelt ut, men det fungerer. Mulig du også kan prøve å puste på fingeren for å gi den litt "damp" fra pusten og såvidt fukte den på den måten.

Se spørsmål i sitert innlegg to lenger opp :p passe teit å måtte gå til disse tiltakene når faceid eksisterer. Får vel bare håpe at faceid kommer til S24 så vi slipper å sleike på fingertuppene for å komme innpå telefonen :D

Lenke til kommentar
minim skrev (6 minutter siden):

Se spørsmål i sitert innlegg to lenger opp :p passe teit å måtte gå til disse tiltakene når faceid eksisterer. Får vel bare håpe at faceid kommer til S24 så vi slipper å sleike på fingertuppene for å komme innpå telefonen :D

Jeg må ikke slikke på fingrene, og det er sjeldent at fingeren er så tørr at leseren ikke fungerer.

FaceID er ikke noe for meg.

Aller helst skulle jeg hatt en egen fysisk fingeravtrykksleser igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...