Slabbedasken Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har en Router type Cosco 677i-DIR (tror det er den første utgaven nextgentel brukte) Når jeg skal spille spilet Warcraft3 (exp) så går det galt når jeg prøver å lage games.....for det virker som om de ikke dukker opp på listen eller at andre kan joine dem.... En venn av meg sa at jeg måtte inn i routeren å fikse på noe dill dall for at det skulle gå, men han visste ikke helt hva so mskulle gjøres med min router, han var mere innepå de Nethopia routeren. Er det noen her som vet det med å kompabilitere Cisco routeren slik at jeg kan f.eks lage Wc3 games og eventuelt andre ting jeg ikke har kommet på her? Takker så mye for svar på forhånd og håper på å få routeren min "up to date" -slabbedasken- Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Lurer på om du da må inn og åpne porten(e) som Wc3 trenger (vet ikke hvilke dette er) og denne åpningen er vel i NAT konfigen på routeren din.. Hvor å hvordan er forskjellig fra router til router, men skal ikke være noen heksekunst.. -Stian Lenke til kommentar
skol Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Hei, for at andre spillere skal klare å koble seg til din Warcraft3 server, så er du mest sannsynlig nødt til å åpne og forwarde porter fra din Cisco router til din pc som hoster Warcraft3 serveren. Du kan gå inn på følgende side før å se hvordan en åpner/forwarder porter med din router. http://www.relativt.net For å vite hvilke porter du er nødt til å åpne så vil det vel være naturlig å se litt i readme fila som fulgte med spillet og/eller eventuelt sjekke opp på hjemmesida for Warcraft3. Endret 15. januar 2004 av skol Lenke til kommentar
agarfors Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei http://www.relativt.net/ http://www.cybercity.dk/privat/support/ads...styr/cisco_677/ Etc Leit og du skal finne, søk etter NextGenTel og Cisco 677 etc....... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Tusen takk for alle svar Skal ta en sjekk og se hva jeg finner ut Lenke til kommentar
Giraf Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg vet ikke vilke porter Warcraft3 bruker, men hvis vi tenker oss at det er "8888", og din IP er 10.0.0.2 så blir det slik, med tcp: set nat entry add 10.0.0.2 8888 0.0.0.0 8888 tcp og slik med udp: set nat entry add 10.0.0.2 8888 0.0.0.0 8888 udp Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg fant ut at WC3 hadde disse portene: WarCraft III TCP: 6112-6119 Dette fant jeg ut ved å lese her: http://www.relativt.net/portliste.php?sec=spill Så jeg gikk inn i routeren og skrev: set nat entry add 10.0.0.2 6112-6119 0.0.0.0 6112-6119 tcp fikk beskjed om at dette bare kunne gjøres i anable mode..... skrev så: "anable mode" og ble bedt om passord....skrev det inn og kom in da med bokstavene cmos# (istede for xmos> som var standard) Skrev det samme inn da og så kom jeg på ny linje...ingen form for bekreftelse at portene var åpnet eller noe, men skal teste i dag og se om jeg kan få noen til å joine et game jeg mekker på Wc3. Hadde det vært en ide og gjøre slik med de andre spillene på listen slik at alt er i orden, eller skal jeg bare droppe det siden jeg ikke har hatt noen form for problemer med dem ennå? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at du må skrive write for å lagre endringene Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hvor da? write nat entry add? Men uansett tror jeg ikke det blir nødvendig.....knappe 24t etter jeg hadde endelig klart å lage egne games i WC3, så var det full stopp igjen....var forde jeg hadde fått ny ip fra Nextgentel i mellomtiden....så var det mye stress osv, men fant til slutt ut at jeg måtte fjerne den kommandolinjen jeg satte inn og bytte den med en ny en med min nåværende riktige ip Men hadde aldri kommet så langt hadde det ikke vært for hjelpen jeg fikk her inne Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Nei. f.eks: set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 tcp <enter> write <enter> Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 hvordan sletter jeg en port forward? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 bruk delete istedenfor add. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå