Halloiluka Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Når man bytter bilbatteri skal det nye batteriet alltid sitte sånn at + er på venstre side og - på høyre side (dersom man står foran panseret)? Og hva kan være grunnen til at bilen fortsatt ikke funker selv etter man har byttet batteri? Har lest noe om at dersom man har vridd om nøkkelen og prøvd å starte bilen veldig mange ganger uten at den starter da at bilen da setter inn noe slags "sperre" fordi man har prøvd å starte bilen så mange ganger? Stemmer det? Isåfall hvordan fjerner man? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar (endret) Når en kjøper nytt batteri så må en passe på at det passer i bilen og da vil '+' og '-' være på rett plass. Pluss kabel er vel ofte rød. Minus kabel går til karosseri. Og batteriet er merket med pluss og minus. Om batteri og startmotor er ok så skal motor bli snurret fort nok rundt av startmotoren. Hva slags bil og motor er det? Endret 16. januar av Svein M Lenke til kommentar
trikola Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Om det er slike 'stolpetilkoplinger' for + og - på batteriet så har de også litt ulik tykkelse og tilsvarende klemfestene på enden av tilkoblingskablene. Du får ikke festet de ordentlig om polene sitter feil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar 16 hours ago, trikola said: Om det er slike 'stolpetilkoplinger' for + og - på batteriet så har de også litt ulik tykkelse og tilsvarende klemfestene på enden av tilkoblingskablene. Du får ikke festet de ordentlig om polene sitter feil. Man kan likevel ødelegge mye hvis man prøver. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå