ProphetSe7en Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Merkelig problem her. Hver gang noen ringer og jeg svarer så hører jeg ikke den andre personen. Dette gjelder kun om den som ringer har talkmore. Men hvordan finne ut om det er hos meg (PlussMobil) eller hos motparten(talkmore) som gjør at dette skjer? Kan ikke huske det var slik før jeg mottok nytt simkort. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Har hatt tilsvarende problem når noen ringte fra ICE. Trolig var det 4G-tale på en mobil som egentlig ikke støttet 4G-tale som var problemet. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. januar Forfatter Del Skrevet 14. januar Trulss skrev (2 minutter siden): Har hatt tilsvarende problem når noen ringte fra ICE. Trolig var det 4G-tale på en mobil som egentlig ikke støttet 4G-tale som var problemet. Men de har ikke dette problemet når de ringer andre, men alltid når de ringer meg. Enkleste blir vel bare om jeg bytter vekk fra PlussMobil fremfor å bruke masse tid på å feilsøke, nytt simkort osv Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar ProphetSe7en skrev (13 timer siden): Men de har ikke dette problemet når de ringer andre, men alltid når de ringer meg. Enkleste blir vel bare om jeg bytter vekk fra PlussMobil fremfor å bruke masse tid på å feilsøke, nytt simkort osv Kan du ikke prøve å slå av 4G-tale bare å teste? Alternativt prøve en annen telefon. Bra det er enkelt å bytte operatør 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar (endret) ProphetSe7en skrev (17 timer siden): Merkelig problem her. Hver gang noen ringer og jeg svarer så hører jeg ikke den andre personen. Dette gjelder kun om den som ringer har talkmore. Men hvordan finne ut om det er hos meg (PlussMobil) eller hos motparten(talkmore) som gjør at dette skjer? Kan ikke huske det var slik før jeg mottok nytt simkort. Noen som har vært borti dette? Merkelig problem hos meg også, gjelder iPhone og Plussmobil med nytt SIM. Når jeg ringer noen som er på Telenors nett, fungerer alt som det skal. Når jeg ringer noen som er på Telias nett, hører jeg ikke ringelyd, men samtalen kobles opp som normalt. Hvis jeg ringer noen på Telias nett, og jeg har VoLTE og/eller VoWiFi aktivert, blir anropet avbrutt. Mottaker får et ring eller to før dette skjer, hos meg får jeg ingen ringelyd, og "Anrop avbrutt". VoLTE og VoWiFi funker som det skal når jeg ringer noen som er på Telenors nett. Kjenner ingen som bruker Ice, så vet ikke om det er samme der. Har meldt dette til Plussmobil, som har opprettet teknisk sak på feilen. Vurderer å bytte til eSIM for å se om det gjør forskjell. Endret 15. januar av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. januar Forfatter Del Skrevet 15. januar Jeg orker rett og slett ikke å bruke noe tid på dette så jeg bytter både operatør og mobil for å være på den sikre siden 😅 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Jeg har selv Plussmobil, men er velsignet med et etternavn som kommer mot slutten av alfabetet - og jeg har ennå ikke fått varsel om bytting av SIM-kort. Man når det skjer, vil jeg passe godt på det gamle kortet en stund. Jeg ser på bytt.no sin omtaleside for Plussmobil at de stadig tilbyr seg å løse problemer ved å reaktivere det gamle kortet. Jeg antar at de ikke kan holde på sånn i all evighet (da må de i så fall drifte på to plattformer i den samme evigheten), men det ser definitivt ut som at fortsatt en mulighet for å benytte seg av denne løsningen. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Jeg har ICE, byttet fra Telia nå i høst. Før hadde jeg stadige problemer med at folk ikke hørte meg, men ikke nå lengre. Nå skal det sies at ICE bruker Telia der de ikke har egen dekning, men her er det god ICE dekning. Så husk at selv om noen bruker ICE, kan det god være at telefonen har slått over til Telia Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Mange ganger så kan denne typen problemer løses ved å deaktivsere Wifi calling. Problemet kan oppstå nær telefonen forsøker å gjennomføre en automatisk omkobling til Wifi calling, samtidig som dette viser seg å ikke fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå