Individual-48 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg driver for tiden å finne litt ut av hva jeg skal studere, og prøver å finne innformasjon om muligheter etc, men sender mange mailer men få svar. Jeg har jo tenkt at kanskje å studere i utlandet kan være lurt, og sende en mail til http://www.ansa.no/ og spurte, men har enda ikke fått svar... Er det noen som vet om det å studere i utlandet? Eller hvem en kan spørre om det? Ellers så har jeg funnet fram til www.filmskolen.no og www.westerdals.no, tenker litt på begge, men siden det er først opptakt til filmskolen i 2005 så har jeg enda et år å gjøre noe annet på muligens... spørs om en kommer inn. Så, er det noen som vet om studier og evt gode veier en bør gå for å komme inn i et "filmskapnings - milijø"? Jeg har ikke baller nok til bare å sette meg på ræva, og satse på at en er så gjennomført genial at en greier å fikse alt selv uten hjelp eller et utannelse innenfor dette, når det gjelder å lage film? Så er det noen der ute som kanskje jobber innenfor dette? Eller vet om folk en bør ta kontakt med å spørre etc? Hvordan er "jobbmarkede" foresten? (Så skal det sies at jeg har et snitt på rundt 4,8, så kommer ikke inn på alt som sagt, hvis det krever snitt) Håper noen kan hjelpe, tusen takk Lenke til kommentar
morphine Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Du kan jo sjekke NISS så lenge. Sier ikke at det er like mye status som filmskolen, men du lærer faget ihvertfall. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Veit ingenting om skulen, men det er opptaksprøve til Høgskulen i Lillehammer. Der har dei Medieteknikkutdanning, programproduksjonsutdanning og Film- og fjernsynsutdanning. Fekk eit ark om studielinjer med spesielle opptakskrav i dag, og der står det om HiL: "Dokumentera dugleik (dyktigheit) i form av innsendt arbeid og bestå opptaksprøve etter nærare reglar fastsette av institusjonen." Vil du vite meir om skulen, spør Ursa (han vanker mykje på forumet her, eller sjå http://www.ursa.nu), meiner han sa han går på medieteknikk, men eg kan ta feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå