Dubious Skrevet lørdag kl 14:01 Del Skrevet lørdag kl 14:01 (endret) asicman skrev (1 time siden): Hvem har feil? Posten, men lykke til med å få de til å gjøre noe med det. Handler stort sett bare fra temu, og har nå prøvd Vevor uten problemer. Vevor betaler ikke moms så en betaler når pakken kommer til Norge, som er mye bedre enn dobbel moms. Endret lørdag kl 14:02 av Dubious Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden asicman skrev (På 5.4.2025 den 14.20): Jeg har en tilsvarende sak. Bestilte noen kabler og små sensorer fra Adafruit i NY for litt over 20USD. De står i VOEC registeret så jeg trodde det var grei skuring. Det ble lagt på MVA/VAT. Da pakken omsider kom var det lagt på gebyr og MVA igjen og på toppen av eksisterende MVA. Noe som overgår både verdien av varene og fraktkostnaden. Faktura/pakken er merket med VOEC nummer. Posten påstår at det mangler elektronisk VOEC nummer. Jeg kontakter Adafruit og de påstår at de har lagt ved VOEC nummer både elektronisk og på pakken. Hva gjør man som kunde? Hvem har feil? Kan det være at VOEC nummeret har forsvunnet i transportørens EDI system når pakken har blitt videresendt (USPS i dette tilfelle). Du kommer ingen vei med Posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå