bo1e Skrevet fredag kl 12:14 Del Skrevet fredag kl 12:14 Det som er verre nå er at de ikke dropper kravet selv om du kan dokumentere at avgift er riktig betalt. På den måten skyves byrden og tapet over på forbrukeren, selv om forbrukeren har gjort alt riktig. I mine øyne ikke en grei løsning i det hele tatt. Når det er sagt så har jeg ikke opplevd en eneste feil enda. 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet i går, 12:53 Del Skrevet i går, 12:53 Noen som har fått tilsendt noe med DHL eCommerce? Redd jeg går på en smell nå med gebyrer i øst og vest for utlegg av moms og fortolling. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet i går, 17:12 Del Skrevet i går, 17:12 Var en på side 6 i tråden som hadde krøllete erfaring med DHL. Han sa ikke noe om gebyrene, da. Lenke til kommentar
vonPalm Skrevet i går, 19:05 Del Skrevet i går, 19:05 Har lest igjennom tråden nå, ingen nevner noe om å bruke PayPal buyer protection. Noen som har prøvd dette? Jeg har, men var for treg, tok saken til PayPal etter å ha prøvd en meget arbeids- og tidskrevende prosess med AliExpress kundeservice. PayPal avslo min søknad på grunn av at det var mer enn 30 dager etter at jeg mottok varen, jeg trodde jeg var dekket i 6 måneder der men altså ikke hvis man har mottatt varen. Samme fallgruve er sannsynligvis i de tilfeller man må returnere varen – selger henter ikke ut varen, AliExpress kommer med et endelig avslag lenge etter at det er for sent å få hjelp fra PayPal. Bedre da å bruke PayPal med en gang AliExpress snakker om retur, ellers har man ingen sjanse (man får betale for retur, men får allikevel avslag fra AliExpress fordi selger henter ikke varen på hentested) Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Jeg betalte dobbel toll fra Aliexpress for noen dager siden. Det skulle allerede vært betalt, men fikk allikevel krav fra posten. Denne gang var det ikke dyre varene, men det er kanskje bedre å kjøpe fra et sted der jeg ikke forhåndsbetaler toll, hvis jeg allikevel må betale dobbelt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Temu får det til. Aldri betalt dobbel moms fra de. Ikke kjøpt noe på Ebay eller Ali siden momsreglene ble endret. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Dubious skrev (2 minutter siden): Temu får det til. Har selv opplevd problemer med AliExpress, kostet meg 7-800,- men som du skriver, Temu får det til! Har aldri hatt noen problemer med de, men nå har beklageligvis posten overtatt transporten her i landet. Og med siste pakke underveis nå så har de klart å bruke like lang tid på å få pakka fra Oslo til Hamar (ikke fremme til meg enda nei) som pakka brukte fra Kina til Oslo.. Rart at posten må sortere denne pakka så mange ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå