Lyncs Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden tommyb skrev (43 minutter siden): Det er kanskje en mild variasjon av en bait and switch taktikk, men det er ganske rett fram å se hva du får før du har bestilt. Å sette tilbehør med lav pris som en egen "color" brukes særdeles mye på Aliexpress, så når du har sett det én gang, vet du det. Går du på en bommert kan du klage til Aliexpress. Jeg tror den rasjonelle forklaringen er at det handler om å komme først på søkeresultatet når det er sortert på pris. Ødelegger forøvrig for sorteringa også, så fortsatt noe jeg gjerne skulle sett de fant løsninger på. Dette er deres løsning, dvs en sleip måte å profittere på og det spørs om man kommer gjennom med en klage dersom man gjør en slik feil. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Jeg har nylig blitt ilagt dobbel toll for en pakke fra Ebay. Det til tross for at jeg sendte inn følgende faktura der momsen er oppgitt: Da jeg sendt inn klage til posten fikk jeg følgende svar: Hei, Takk for din henvendelse vedrørende sporingsnummer: CA4xxxxxxx0DE Når du handler fra en VOEC-registrert nettbutikk, skal nettbutikken oppgi sitt VOEC-nummer i den elektroniske meldingen som sendes om pakken. Da denne sendingen ikke er korrekt merket, er den derfor ilagt mva. ved innførsel til Norge. Når dette skjer skal du henvende deg til den som solgte varen (nettbutikken). De er ansvarlige for korrigering og refusjon. Se informasjon fra Skatteetaten: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/kjop-fra-utlandet/tilbakebetaling-av-mva-kjop-fra-utlandet/ Med vennlig hilsen Are | Kunderådgiver | Posten Bring Kundeservice Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden At Posten og andre firma krever nettbutikk retter opp er naturlig. Det var en overgangsperiode frem til 2024. En del butikker var treg med å ta i bruk VOEC ordningen. Å skrive VOEC nummer i adressefeltet ble godkjent den gang. Men, pga store volum ønsker ikke transportørene manuell behandling av pakker, elektronisk forhåndsmelding er dermed påkrevd. Nå er det ikke usannsynlig hele ordningen blir endret etter Boozt ikke kunne nektes å benytte VOEC-ordningen, og Zalando trolig vil følge etter. Nøyaktig hva resultatet vil bli og når det skjer er ikke kjent. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Staten er flink til å legge skylden på andre. Håper vi blir tvunget over på EU sin ordnin, via EØS. Kanskje det blir bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå