bo1e Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar De prøver nok å finne ut hva de kan gjøre med tollfritaket voec-ordningen gir på klær. Og så lenge de kan legge byrden med å rydde opp etter at det skjærer seg på norske forbrukere så er det jo fullstendig uproblematisk. Tut og kjør. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Bestilte 2 ting som ikke var choice, fikk ikke krav denne gangen. 👍 Sendt med CNE express co, rett i postkassen med posten. Bestilte onsdag, var i postkassen tirsdag. Under en uke er rekord for min del fra Aliexpress. 😀 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Jeg kjøper kun ting jeg ikke finner i Norge, så norske nettsider taper ingenting. De som selger de samme tingene framstår som norske, men driver bare med dropshipping. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar OC-Freak skrev (36 minutter siden): Bestilte 2 ting som ikke var choice, fikk ikke krav denne gangen. 👍 Sendt med CNE express co, rett i postkassen med posten. Bestilte onsdag, var i postkassen tirsdag. Under en uke er rekord for min del fra Aliexpress. 😀 Lurer på om de kan ha samkjørt fraktmetodene? Jeg bestilte ikke Choice og har også fått CNE Express, har ikke blitt avkrevd moms. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Ikke-Choice-pakke mottatt uten dobbel moms. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar On 1/10/2025 at 5:53 PM, Trulss said: Enig. Grensen burde vært på kr. 1000,- noe som er enkelt å forholde seg til. Grensa bør være på kr 0,- både for sendinger fra utlandet og for varer man har med seg fra utlandet inkl taxfree. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Er litt spent nå har bestilt 2 ganger, 1 + 6 artikler. 5 har byttet sporingsnummer til LMxxxxxxx, 2 3A5Vxxxxxx. Og så har jeg fått 2 email fra posten, med 2 nye sporingsnummer LMxxxxxxx. Men ingen forbindelse mellom posten sine, og de andre. Hva er den beste plassen for sporing? parcelsapp.com hadde full kontroll på dette før. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Vet ikke om det finnes noen rangering men postal ninja pleier å funke bra. Jeg har vært litt ivrig hos ali i det siste, så det kommer noen pakker hver uke nå. Fortsatt ingen problemer med mva. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Jeg har ikke tatt sjansen på å handle fra AE siden jeg ble belastet for dobbel mva i fjor sommer. Er det noen triks for å redusere risikoen for at det skjer igjen? Har fulgt med denne tråden innimellom, og det virker som om det er 50/50 om man betaler dobbelt, eller ikke. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Jeg vil anta at når det blir avklart årsaken til at VOEC informasjon ikke sendes digitalt som den skal på enkelte sendinger er det også mulig å rette feilen. Spørsmålet er hva som kommer først: AliExpress retter feilen eller Norge endrer på VOEC ordningen? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar torbjornhb skrev (26 minutter siden): Jeg har ikke tatt sjansen på å handle fra AE siden jeg ble belastet for dobbel mva i fjor sommer. Er det noen triks for å redusere risikoen for at det skjer igjen? Har fulgt med denne tråden innimellom, og det virker som om det er 50/50 om man betaler dobbelt, eller ikke. Handle fra Temu. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar toralfb skrev (5 minutter siden): Jeg vil anta at når det blir avklart årsaken til at VOEC informasjon ikke sendes digitalt som den skal på enkelte sendinger er det også mulig å rette feilen. Spørsmålet er hva som kommer først: AliExpress retter feilen eller Norge endrer på VOEC ordningen? Så det lønner seg å vente med å handle fra AE om man ønsker å unngå dobbelt toll? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar 5 minutes ago, torbjornhb said: Så det lønner seg å vente med å handle fra AE om man ønsker å unngå dobbelt toll? Jeg har handla i hauger og spann og enda ikke fått et eneste tollkrav. Bortsett fra det som blir trukket automatisk av Ali selvsagt. Både Choice og ikke-Choice. Men tror Choice er litt tryggere. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar 6 hours ago, torbjornhb said: Jeg har ikke tatt sjansen på å handle fra AE siden jeg ble belastet for dobbel mva i fjor sommer. Er det noen triks for å redusere risikoen for at det skjer igjen? Har fulgt med denne tråden innimellom, og det virker som om det er 50/50 om man betaler dobbelt, eller ikke. Det beste trikset er nok å se hvilken "store" du handlet fra da du fikk dobbel MVA, og ikke handle mer fra den. Eller, enda bedre, se hvilke "stores" du handlet fra da du ikke fikk dobbel MVA, for de har tydeligvis forstått hvordan VOEC fungerer. Av rundt 40 bestillinger har jeg vel fått dobbel MVA 2 ganger. Alt i alt hadde det blitt dyrere om jeg skulle ha kjøpt disse varene fra en norsk nettbutikk (eller fra Amazon, for den del). 2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Jeg fikk moms igjen fra butikken. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar toreae skrev (17 timer siden): Er litt spent nå har bestilt 2 ganger, 1 + 6 artikler. 5 har byttet sporingsnummer til LMxxxxxxx, 2 3A5Vxxxxxx. Og så har jeg fått 2 email fra posten, med 2 nye sporingsnummer LMxxxxxxx. Men ingen forbindelse mellom posten sine, og de andre. Hva er den beste plassen for sporing? parcelsapp.com hadde full kontroll på dette før. Nå har alle fått LMxxxxxxx. Men fortsatt er det 7 sporingsnumrer. Lenke til kommentar
Dieselmotor Skrevet mandag kl 20:33 Del Skrevet mandag kl 20:33 Choicepakke med dobbel MVA mottatt. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet mandag kl 20:39 Del Skrevet mandag kl 20:39 Dieselmotor skrev (3 minutter siden): Choicepakke med dobbel MVA mottatt. Hvilken funksjon som feiler er ikke avklart. Ved at AliExpress ikke virker å være spesielt interessert i å finne ut av det kan det gjerne ta lang tid før det blir avdekket. Mulig Norske myndigheter endrer hele løsningen innen den tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå