^fmj Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Sunyou ser ut til å være greie i forhold til VOEC, har ikke fått pakken enda, men har klart å lete meg frem til følgende: Pre-Shipment Info Sent to Norway, CHINA, DONGGUAN, Acceptance, Sent to Norway. Mye dårlige anmeldelser, jeg ville valgt Yanwen om hadde hatt muligheten. Vi får se hvordan det går, skal oppdatere. Endret 19. oktober av ^fmj Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober lcn skrev (På 17.6.2024 den 3:23 PM): Kvitteringen er påført riktig VOEC nummer. Pakken har fått ett nytt kollinummer how china post, som ikke er referert til noe sted hos AE. Sporing på pakkenummer fra AE stopper ved ankomst til norge. Den er orginalt sendt fra Taiwan, og vært innom kina på turen. Ett eller annet sted på veien er altså VOEC ikke blitt videreført elektronisk. Ikke direkte enkelt å forholde seg til slikt. Disse to sporingene er altså samme pakke! Fra Chinapost 2024-06-10 12:54 Overseas import customs clearance 2024-06-07 14:51 Arrival at destination 2024-06-07 11:31 Aircraft Arrival 2024-06-07 03:12 Airline departures 2024-06-01 12:46 Aircraft Arrival 2024-06-01 03:48 Airline departures 2024-05-24 11:49 Aircraft Arrival 2024-05-24 07:26 Airline departures 2024-05-22 16:13 Airline Receiving 2024-05-21 10:37 Shenzhen, has been delivered to the carrier for transportation 2024-05-21 08:14 Shenzhen, mail has left [Guangdong Province Shenzhen International Exchange Bureau] and is being sent to the next stop 2024-05-21 01:59 Shenzhen, [Guangdong Province Shenzhen International Exchange Bureau] has been exported directly sealed 2024-05-21 01:58 Shenzhen, Export Customs/Release 2024-05-20 22:50 Shenzhen, sent to export customs 2024-05-20 21:41 Shenzhen, mail has left [Shenzhen International Direct Center Sales Department] and is being sent to [Shenzhen International] 2024-05-20 21:41 Shenzhen, mail has been sorted at [Shenzhen International Direct Center Sales Department] and is ready to be sent out 2024-05-20 21:18 Shenzhen, China Post has received the mail 2024-05-15 14:04 Shenzhen, your mail has passed the review of EU customs and will be sent to the next link for processing 2024-05-15 12:06 Shenzhen, according to the requirements of EU customs, your mail is being pre-declared (from October 2, 2023, all air cargo mail entering the EU must be pre-declared) Fra CAINO (AliExpress) Sporingsvarsel Denne pakken er nå hos destinasjonslandet/regionens transportør. Under økonomifrakt, kan det hende at ytterligere sporingsinformasjon ikke oppdateres Ankom linehaul-kontoret Transportørnotat: Ankom destinasjonslandet 2024-05-27 13:29:00 GMT+8 pakkestatus Avreise fra avreiseland/region Transportørnotat: Overlevering til flyselskapet 2024-05-18 09:25:00 GMT+8 Ankom avreise transportknutepunkt Transportørnotat: Mottatt med linehaul 16.05.2024 18:00:00 GMT+8 [Fenggang Town] Dro fra sorteringssenteret Transportørnotat: Utgående i sorteringssenter 2024-05-14 05:14:56 GMT+8 [Fenggang Town] Behandling ved sorteringssenter Transportørnotat: Inngående i sorteringssenter 2024-05-14 01:38:51 GMT+8 Mottatt av logistikkfirma Transportørmerknad: Godtatt av transportør 2024-05-13 14:51:18 GMT+8 Sjekk Fruugo neste gang du skal bestille noe 😀 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Maskinfører skrev (På 19.10.2024 den 12:32 PM): Sjekk Fruugo neste gang du skal bestille noe 😀 Kan de konkurrere prismessig med Ali og kommer leveransene like fort fram? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Lyncs skrev (4 minutter siden): Kan de konkurrere prismessig med Ali og kommer leveransene like fort fram? Vil tro det ja her har jeg fått det i postkassa ingen tilleggsregninger eller noe Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Leser på Reddit om bare problemer på Ali, folk som ikke hadde problemer før, så noe har skjedd. Har kun brukt Temu i år. Egentlig for lett å kjøpe ting der. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Maskinfører skrev (42 minutter siden): Vil tro det ja her har jeg fått det i postkassa ingen tilleggsregninger eller noe Fruugo er jo bare en Dropshipper, man får det som regel billigere gjennom Ali selv. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Dubious skrev (17 minutter siden): Leser på Reddit om bare problemer på Ali, folk som ikke hadde problemer før, så noe har skjedd. Har kun brukt Temu i år. Egentlig for lett å kjøpe ting der. Det er rart, har kjøpt en god del hos Aliexpress i år og kun hatt en forsendelse jeg måtte betale dobbel mva, jeg kan fint leve med det. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Dubious skrev (20 minutter siden): Leser på Reddit om bare problemer på Ali, folk som ikke hadde problemer før, så noe har skjedd. Har kun brukt Temu i år. Egentlig for lett å kjøpe ting der. Har du ikke grense hos Temu, 330 kroner? Dragonlove skrev (1 minutt siden): Det er rart, har kjøpt en god del hos Aliexpress i år og kun hatt en forsendelse jeg måtte betale dobbel mva, jeg kan fint leve med det. Har ikke fått krav på en eneste pakke. Choice virker skuddsikkert, venter på en pakke nå som ble sendt med Sunyou, den er sendt videre i Norge nå og jeg ser ikke noe krav i appen. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Dragonlove skrev (2 minutter siden): Det er rart, har kjøpt en god del hos Aliexpress i år og kun hatt en forsendelse jeg måtte betale dobbel mva, jeg kan fint leve med det. Jeg betaler heller ikke mva. for det fra Ali som leveres i postkassen mens det som måhentes på postkontoret blir fortollet. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Dragonlove skrev (5 minutter siden): Fruugo er jo bare en Dropshipper, man får det som regel billigere gjennom Ali selv. Såpass ja men her er alt inkludert handlet mye på Boxeez før men de la ned ☹️ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november ^fmj skrev (7 minutter siden): Har du ikke grense hos Temu, 330 kroner? Fortsatt lett å kjøpe. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Dubious skrev (20 minutter siden): Fortsatt lett å kjøpe. Ja man kjøper som regel mer enn man skal ha da, om jeg kun skal ha noen klips eller noe til 30,- så bruker jeg ikke Temu, da er det Aliexpress, for da får man kun de klipsene til 30,- med frakt og alt og trenger ikker å kjøpe alt mulig annet. Det er jo klart at det som Temu holder på med er helt genialt, det ser man jo på alle de handlekåte damene som kjøper klær der i lassevis, blant annet. Endret 4. november av Dragonlove Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Er litt spent nå. Har tracking på orignalt nummer, som peker på tracking på samlepakke. Så har jeg fått en tracking fra posten. Men for første gang mangler jeg at tracking på samlepakke peker på tracking fra posten. Montro om det blir kluss med tollpapirer. Edit: Faren over, tracking har kommet. Endret 4. november av toreae Lenke til kommentar
Heia Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Har fått moms, og deklarerings krav fra posten på de 5 siste kjøpene, de er kjøpt ila en mnds tid, så for min del funker denne VOEC ordningen dårlig.. Mulig jeg bare har uflaks.. Ser at på alle pakkene jeg har fått krav på, sporenr endres fra den blir sendt fra Ali, og at den blir påklistret ny label ett eller annet sted på veien, og dette nye sporenr er det som blir brukt av posten… Avsender hos Ali er alltid Tony Zheng (hvem nå det er , iaf ikke selger)… Lurer på ved neste kjøp å sende mldng til selger, å instruere denne om følge VOEC ordningen til punkt å prikke.. Noen som har prøvd det? Prøvde meg også på å få refundert vat ved å kontakte Ali’s kundeservice..Prøvde å forklare grunnen, men mistenker at de ikke aner noen ting om Norge, og Vat On E Commerce.. Så å kontakte kundeservice er håpløst, en eller annen som ønsket meg og min famile alt godt..Denne tjenesten er lagt opp på en måte at det letteste er å gi F.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Blir ikke noe bedre før EU kommer med sin egen "VOEC" Norge klarte ikke vente, så landets innbyggere får svi. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Det at noen stadig må betale dobbelt mens andre aldri må (som meg) gir ingen mening. Behandles ikke all import på samme mottak i norge? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) bo1e skrev (49 minutter siden): Det at noen stadig må betale dobbelt mens andre aldri må (som meg) gir ingen mening. Behandles ikke all import på samme mottak i norge? På sporingene mine så står det Vestby og Lørenskog. Begge er i nærheten av Oslo, men sikkert 2 forskjellige mottak. edit: Ikke ali, har ikke handlet der på lenge. Endret 5. november av Dubious Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Alle mine er innom Lørenskog, for oppmåling og veiing. Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Dubious skrev (2 timer siden): Blir ikke noe bedre før EU kommer med sin egen "VOEC" Norge klarte ikke vente, så landets innbyggere får svi. EU har hatt sin egen "VOEC" siden 1. juli 2021. Den heter OSS, One Stop Shopping, og er to-delt. En for handel innen EU, og en for import til EU. Er ikke nødvendigvis gunstigere for forbruker, for der er grensen 150 EUR per pakke ved import. Hos oss er det 3000 NOK per ting. Fordelen er nok at OSS er bedre kjent i Kina siden EU er så mye større. Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Dubious skrev (2 timer siden): På sporingene mine så står det Vestby og Lørenskog. Begge er i nærheten av Oslo, men sikkert 2 forskjellige mottak. edit: Ikke ali, har ikke handlet der på lenge. Vestby kan høres ut som Helthjem. De har base der. Posten har et stort anlegg i Lørenskog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå