kizzykazz Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar Har lenge tenkt tanken og må snart trå til. Har 10-12cm isolasjon i taket fra 80-tallet, den er fin og ikke komprimert, så har planer om legge nytt lag isolasjon (20cm) på tvers. Men det er kort raftepapp så dette må fikses først, evt fikse det noen steder og bruke en duk for å hindre luft trekke ned i ny isolasjon. Det er valmet tak og W takstoler, så blir mye kutting og greier. Har en del kryssfiner liggende på loftet i sine fulle størrelser (120x240cm) så disse kan kappes til for å lage midlertidig gulv, men må nok opp med 2tom4 i tillegg. Har sett en del youtube klipp fra jobben og de som utfører har kjempegod plass på sine loft, her er det typisk jævlig trangt ut mot kiste/gesims. Hvor viktig er det med papp/papir på glavaen? Har skjønt at om lufting havner godt over isolasjon og ikke nærme så kan man bruke glava uten papp? Lenke til kommentar
Datata Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Henvend deg til Byggmakker eller en annen byggvarebutikk, så får du svar. 🤩 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Hvilken takkonstruksjon har du? Jeg blåseisolerte mitt 180m2 loft med 45cm. Var gjort på 3 timer. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Hvordan er det med lufting og slikt? Må man ikke passe på det på særlig litt eldre takkonstruksjoner? Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 3. februar Forfatter Del Skrevet 3. februar Det er valmet tak og W stoler. Blåseisolasjon er bra det men jeg må uansett gjøre en jobb med lufting (og enda mer så om jeg skal blåse-isolere, da det krever litt mer isolasjon for å oppnå samme verdi som vanlig isolasjon). Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Jeg slo på lekter mot undertaket på hver takstol med ca 100cm lengde og spikret asfaltplate opp i lektene. Da fikk jeg 48mm luftespalte og plass til masse isolasjon. Tror vi gikk til 45cm på knauf isolasjon Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 14. februar Forfatter Del Skrevet 14. februar Det var jo veldig lurt med asfaltplate der. Har du et bilde av hvordan det ser ut? Er vel to mulige løsninger og det er asfaltplate mellom to takstoler evt asfaltplate som strekker seg over flere takstoler i bredden. Men sistnevnte gir vel litt problemer lengst ned og ut mot gesims Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå