Individual-48 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Har en del spm... så bare fyrer i gang 1) Jeg har brukt adobe premier mest når det gjelder videoredigering, men hva av valg gir aller best kvalitet? F.eks) Jeg ønsker bare å ha en tekst som skal danse fram og tilbake på skjermen, det er en hurtig bevegelse... Det som ofte skjer er at teksten blir veldig fort "utstripa - sagkort aktig, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive fenomentet"... Er det noe måte å få tekst etc i en meget god kvalitet? Eller bør man kanskje bruke et anna program for slikt? After Effeckts kanskje? 2) Jeg og noen kompiser jobber med å lage en liten film, en slags charlie chapplin parodi... Og filmen er i farger, så hvordan får man filmen til å bli svart hvitt, men litt sånne små flekker og linjer etc på, for å få et litt gammelt preg på den? Sikkert en plugin, eller noe, men trenger et navn eller noe å gå etter. Google fant ikke fram noe fornuftig, eller så søker jeg på feile ting... 3) Er det noe som heter "DET BESTE REDIGERINGSPROGRAMMET"? Jeg trives veldig godt med adobe? Men er det noe i samme sjanger bare Mye MYE bedre? Tusen takk, Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 For å få denen "gammel-svart/hvitt-film-looken" kan du bruke DigiEffects AgedFilm, det er egentilg en litt gammel plug-in, men funker fett nok Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Prøv Vegas 4.0. Den har de effektene dere er på jakt etter innebygd. Lenke til kommentar
kjall Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Denne pluginen (den samme som kanonterje prata på) er 100% realistisk...og jeg har ikke kommet over noen som er bedre. http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hall/8813/age.html Desverre vet jeg ikke om den funker i Premiere Pro....men jeg vet den funker i Premiere 6.5 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) For ett bedre redigeringsprogram enn Premiere, må du regne med at MANGE!!! tusenlapper vil fly ut av vinduet. For å forhindre "sagkort" fenomenet, kan du prøve å leke med settings til interlace (tror jeg det heter). Da kan det være du forhindrer striper i videofilen. EDIT : Interlace er altså en funksjon i Premiere. Søk på "interlace" i hjelpefunksjonen så skal du få opp info om hvordan du gjør dette. Endret 17. januar 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå